Äntligen

17 Maj

Som jag har väntat! Idag var det dags för avgipsning!  I CrossFit Games Sectionals kvalet under wod 5 skadade jag min vänstra tumme när jag gjorde wall balls. Hade aldrig tidigare gjort wall balls, hur svårt kan det vara? Man ska bara kasta en boll upp och ner. Tänkte därför att devisen ”learning by doing” borde funka alldeles utmärkt. Men det gjorde den inte alls. Det slutade med en fraktur.

Under min ”learning by doing-upplevelse”  landade medicinbollen på tummen och ledbandet sträcktes ut så mycket att en 5mm benflisa gick bort. Resultatet blev gips i fyra veckor. Ingen höjdare när CrossFit Regionals är runt hörnet.

Men det är bara att bita i det sura äpplet. Nu är iallafall perioden med gips över. Har under dessa fyra veckor lärt mig att modifiera de flesta övningarna men har blivit tvungen att dra ner på vikterna.

För att fira min stora dag var jag med på Nordics 17.30-pass. Christian hade ganska många timmar tidigare gjort Helen på tiden 7:28, min tid blev 8.42 fast med ringrodd istället för vanliga pull-ups. Slet nämligen upp handen i Malmö under Ellie-passet där. Är det inte gips så är det sår i händerna..

Det var i vilket fall som helst underbart att vara tillbaka på riktigt! Wod’en kändes bra, löpningen och ringrodden likaså. Kände dock att jag var lite seg med KB-svingarna och att jag tjuvvilade i toppen för att jag var så trött. Imorgon blir det nog pressar.

 Jag och gipset som nu är ett minne blått 🙂

2 svar to “Äntligen”

  1. Maria maj 18, 2011 den 4:24 f m #

    Åh, så skönt för dej att du blivit av med gipset!!! Njut av att vara fri!

  2. Henrik maj 19, 2011 den 6:54 e m #

    Learning by doing är inte alltid bra kära svägerska 🙂
    Skönt att du är återställd.

Kommentera

