Frukosttips

23 Maj

På allmän begäran kommer här receptet på mina supergoda Paleo-pannkakor.

Paleo-pannkakor

Ingredienser:
4 ägg
1 banan
2-3 matskedar kokosmjölk
1 nypa salt
Kokosmjöl eller mandelmjöl

Tillagning:
– Mixa ägg, banan, kokosmjölk och salt till en smet.
– Tillsätt mjöl, lite i taget, till du får en smet som du är nöjd med.
– Stek i t.ex. kokosfett på medelhög värme

Till mina pannkakor äter jag en skål med frukt t.ex. mango, kiwi, jordgubbar och hallon. Självklart har jag lite lönnsirap på.

Smaklig spis.

7 svar to “Frukosttips”

  1. Jonna maj 24, 2011 den 5:11 f m #

    Gott! Hur mycket gör bananen för konsistensen? Provat med annan frukt/bär?

    • Richard maj 24, 2011 den 7:26 f m #

      Hej Jonna.

      Jag tycker pankisarna blir mustigare med banan. Har dock inte provat med andra bär så det kan inte uteslutas.

      Richard

      • Jonna maj 24, 2011 den 7:32 f m #

        Då ska jag experimentera lite! Tack, tack!

  2. Andreas maj 24, 2011 den 11:53 f m #

    Jag provade med rivet äpple i morse och det gick kanon. Tack så himla mycket Richard för att jag nu måste gå upp en halvtimme tidigare för att steka pannkakor varje morgon… /Andreas

  3. Christian maj 24, 2011 den 1:47 e m #

    Jag måste testa dem jag med låter ju galet gott.

    //Christian

    • Magnus J maj 24, 2011 den 2:44 e m #

      Det va galet gott!!:)

  4. Team Reebok maj 24, 2011 den 7:07 e m #

    Jag kan bara hålla med alla andra. Min blev inte helt paleo. Insåg att jag bara hade smör hemma och inte kokosfett att steka i. Helt ärligt så tycker jag de smakar bättre än vanliga traditionella pankissar!

    //Christian

Kommentera

