Bra känsla och Mindre bra känsla

25 Maj

Man kan inte alltid vara på topp och prestera! Ibland går passen lätt och ibland går det segt. Det finns många faktorer som spelar in här till varför det ibland kan kännas lätt eller fly förbannat tungt.

Idag upplevde jag båda delarna under mitt pass. Som jag skrev förra veckan så har jag tänkt att beta av ”The Benchmark girls”. Förra veckan gjorde jag Diane och idag var det då dags för Grace. Jag kan faktiskt minnas att jag för ca ett år sen gjorde detta pass men har ingen tid från det tillfället. Jag kommer ihåg att jag tyckte 45kg var läskigt tungt då, men idag skrämmer inte den vikten mig.

Grace är 30 repetioner så snabbt som möjligt av clean and jerk anyhow. Alltså starta med vikten från golvet och avsluta på raka armar ovanför huvudet. Med 45kg om man är tjej och 60kg för killar.

Innan jag skulle göra Grace så ville jag se hur mycket jag kunde frivända. Det var längesen jag gjorde en maxning och kände att jag kunde vända mycket mer än 60kg som var mitt senaste rekord. Wow det var så kul och det kändes så bra! Jag slog mitt gamla rekord med 12,5kg! När jag hade vänt 72,5kg så kände jag mig väldigt nöjd och jag kände nog att jag hade lite till i kroppen. Men jag valde att avsluta med en bra känsla!!

Ok det var den delen av passet som kändes bra! Jag tänkte att 45 kg är ju ingenting i jämförelse med 72,5 så detta borde gå fint! Men icke! Oj va tungt det var. Jag hade inget bra flyt och alla repetioner var tunga. Ja så kan det vara. Tiden vart 3:48! Trots att jag inte är supernöjd med tiden så är jag väldigt nöjd över passet!

Hej/Ellinor
1:a filmen 67,5 kg, 2:a filmen 72,5 kg.

Ett svar to “Bra känsla och Mindre bra känsla”

  1. Team Reebok maj 25, 2011 den 7:30 e m #

    Heja Ellinor!! Grymt tjejen! Vad stark du är =)

Kommentera

