Glädje och besvikelse

3 Jun

Vilken dag det har varit! Underbart väder, grymma atleter, glädje och besvikelse. Dagen började med incheckning på Bolton Areana kl.7. Efter det blev det en snabb frukost eftersom vi inte hann med det på grund av den tidiga incheckningen. Klockan 8.30 var det dags för atletmöte som såklart tävlingsledare Mads höll i.

WOD 1 innehöll 1000m löpning, 30 HSPU och 1000 meters rodd. Louise var i heat nummer två eftersom man tillämpande seadning beräknat på Sectionalspoängen och Jenny var i heat nummer 3 eftersom hon var bland  de bästa.

WOD 1 Louise
Löpningen kändes jättebra och även de första 10 HSU. Men sedan tog sinade krafterna. Jag delade upp HSPU 5-5 vilket inte alls var gameplan. Gameplan var att göra treor för att inte hamna i en situation där man tar helt slut. Fylld av adrenalin och hejande åskådare försvann helt plötsligt gameplan. Inte bra. Det slutade med att jag klarade 20 stycken HSPU och hann inte till rodden.

WOD 1 Jenny

Som väntat låg jag sist i löpningen och därmed sist in till HSPU. De var tyngre än väntat och fick göra ettor på slutet. Rodden var jobbig såklart, men jag lyckades avsluta wod 1 på 11:01 min.

Fjärde bästa tiden! Ganska nöjd faktiskt då detta innehöll både rodd och löpning!

WOD 2 Louise
Målet var att komma till 140 pounds, men av någon anledningen i all nervositet glömdes det bort att man skulle göra thrusters. Räcker det inte med med frivändning och press? Nej tydligen inte, då får man en no rep och är ute ur tävlingen.
WOD 2 Jenny

150 pounds = 68.2 kg lyckades jag med på thrusters. Kändes stabilt och bra. Gjorde squat clean thrusters på alla förutom det sista försöket på 155 pounds vilket jag också misslyckades på.

Just nu ligger jag 3:a av tjejerna ( Egentligen 2:a då Annie inte tävlar om en plats till games )

Men det är 4 wodar kvar, och mycket kan hända. Jag hoppas mina armar håller..

Skittrist att Louise inte tävlar imorgon men det kommer fler tävlingar!

Mer info kommer imorgon!

/Jenny och Louise

4 svar to “Glädje och besvikelse”

  1. Anna juni 3, 2011 den 9:40 e m #

    Grymt bra jobbat!

  2. christian juni 4, 2011 den 7:08 f m #

    Ni är så jäkla grymma tjejer.
    Louise hoppas du kan njuta av England och Starbucks.

    Lycka till idag brasse Jenny.

    Ni är utan tvekan mina idoler!!

    Kram på er
    Christian

  3. Andreas juni 4, 2011 den 7:46 f m #

    Ni är så duktiga! Sitter och trycker på uppdatera mest hela tiden och har nu även skaffat ett Twitter-konto för att inte missa något :). Den mest spännande idrottshändelsen sen Fotbolls VM 94 :).

    Kram och fortsatt lycka till.

    /Andreas

  4. Bruno juni 4, 2011 den 9:12 f m #

    Grymt jobbat båda två.

    Jenny, kämpa vidare nu, vi (familjen Sandbergman) håller såklart tummarna för dig.

    Louise, detta var en grym erfarenhet för dig, Fit As Fuck nästa!?

Kommentera

