Tack Mads!

9 Jun

Jag har på något konstigt vis varit livrädd att springa 400 metersintervaller sedan jag höll på med friidrott för ca 11 år sedan, kanske för jag vet hur trött man blir, eller så är det några andra dumheter.
(Egentligen kan man inte ens leva på gamla meriter och kalla sig för gammal sprinter när det var i tonåren till att jag blev 20, men jag gör det ändå idag ) 😉
Så kom messet från Mads i förmiddags ifall någon ville hänka på och springa 400m intervaller med honom.
Det är väll dags att göra upp om gammal ost så jag tackade ja. Lite pirrigt var det att för första gången sätta foten på en löparbana på 11 år och dessutom springa.

Vi körde 5×400 m med 4 min paus mellan varje lopp. Jag blev så trött mellan varje lopp att tom tungan domnade mellan loppen.

Det positiva är att någonstans finns nog lite känsla kvar i benen och nu tror jag mitt 400m spöke har förvunnit. Tänk att det ”bara” var att ta tjuren i hornen och göra det. För er som har varit på Mads föreläsningar så gick jag utanför Christians värld som är rätt bekväm och gjorde ngt jag aldrig skulle tänka på att göra själv.

Tack Mads för att du gjorde att du avdramatiserade denna vidriga sträcka.
Avslutade med Kött och en magisk sallad komponerad av vår egen Champ Jenny så gott!

Kan en dag bli mer magisk.

kärlek

//Christian

3 svar to “Tack Mads!”

  1. akismet-a3fbff57949242b42d3155fdb973b70b juni 10, 2011 den 3:49 e m #

    Han är rätt bra den där Mads!

  2. Team Reebok juni 13, 2011 den 12:18 e m #

    Jag råkar veta att Martin är mycket bättre:-) Jag kommer till CrossFit Uppsalas hemsida via länken, och det är för övrigt våldsamt bra:-)

    Man skulle kunna säga att de har haft ett riktigt bra år!

  3. Christian juni 14, 2011 den 12:33 e m #

    Oj Oj oj Martin och Mads vilket år ni har haft! Och det är bara början!

Kommentera

