Mysig lördagsträning, Dags att bli stark!

18 Jun

Inom kort kommer det dyka upp ett par tävlingar och någon ska man väll ställa upp i…
Så nu är det dags att få ändan ur vagnen och nöta lite styrka för min klena överkropp.
Det jag behöver bli stark i är det mesta där skivstången passerar magen och uppåt altså snatch, pressar, frivändningar thrusters you name it…

Så idag veg jag min dag åt frivändningar och snatch.

Frivändningarna kändes så mycket bättre idag än igår kan vara bra och få ta saker och ting i sin egen takt ibland 😀

Sedan var det dags för snatch som är riktigt långt ifrån mitt bekväma område.
Värmde upp med en riktigt rolig variant Stefan (som är galet duktig atlet btw) på CFN tipsade mig för några månader sedan som jag tänkt jag ska ta tag i men inte kommit längre.

Det består av
1 Muscle snatch
1 OHS
1 Snatch Balance
1 Häng snatch
1 Full snatch

3 set med vikterna 30, 40 och 50 kg.

Sedan Var det dags att nöta snatch många dåliga, andra lite bättre.
När jag skulle runda av gav jag det en sista chans så fick jag till den bara, det var ju inte så läskigt att bara sjunka under stången som det varit tidigare. Vem vet kanske finns en chans även för mig att bra där 😀

Med tanke på den sköna känslan i kroppen fick det vara nog med träna för dagen.

Nästa gång är det ev OHS, jerks eller thrusters som står på tur vi får se.

Kärlek
//Christian

3 svar to “Mysig lördagsträning, Dags att bli stark!”

  1. Björn juni 19, 2011 den 7:13 f m #

    Snyggt jobbat biffen! En väldigt typisk lördag i boxen: Du flyttar vikt med stil medan jag tittar på och dricker vatten! Ses senare! 🙂

  2. Team Reebok juni 20, 2011 den 9:46 f m #

    Hahaha men alla kan inte vara som dig heller Björn och köra massa tung träning med fronstsquats och amrap burpees efter en timmes pass! 😉
    Att dricka kaffe mellan lyften och göra high fives till alla sköna medmänniskor är ju faktist riktigt trevligt! 😀

  3. Ellinor Rehnström juni 21, 2011 den 8:27 e m #

    Hej, jag körde denna serie igår! Så tack för inspirationen! Jag hade 30 kg i första set och sen körde jag 2 set på 40 kg. Hade tänkt innan att jag skulle köra 45 kg på sista setet. Men när jag kom dit så ville det sig inte! Kul pass!
    KRAM

Kommentera

