Hemma hos

19 Jun

Skulle cyklat till CFN idag men hittade många ursäkter. Det regnade, var allmänt trött efter att ha varit barnvakt hela helgen åt min underbara systerson, borde städa…. Men det är bättre att träna lite än att inte träna inte alls. Samlade mig och hämtade inspiration från Jenny och Christian som tränade hemma för inte så längesedan, satte ihop ett hemmapass.

Det blev:

  • 100 burpess på tid
  • Tabata benböj
  • Tabata fällkniv
  • Tabata utfallshopp
  • Tabata dips

Att göra 100 burpees låter lättare än vad det är! De första 20 var jobbigast och de 20 sista var nästan lättast för att då visste jag att det snart var över. Min tid blev 7:49. Har aldrig tidigare gjort 100 burpees på tid och trodde att jag skulle komma under 5min, men så blev det inte.


På resterande övningar använde jag mig av Tabataträning vilket innebär att man är aktiv i 20 sek och vilar i 10 och gör detta åtta gånger. Man räknar hur många reps man får på varje 20 sekundsintervall och det lägsta antal repsen blir ens poäng. Mina resultat blev:

  • Tabata benböj: 18st
  • Tabata fällkniv: 10st (superjobbigt!)
  • Tabata utfallshopp: 16st
  • Tabata dips: 13

Kan varmt rekommendera en app för Tabataträning: Tabata Timer. Den är perfekt, man kan fokusera på att träna och inte på att fundera på tiden. Gjorde dipsen på en pall med benen i golvet. Ett helt ok pass. Imorgon blir det CFN.

Är det någon som har tips på bra övningar man kan göra hemma?

Och, grattis Malin Nyström och Hannes Heins till förstaplatserna i Måndagsklubbens tävling i helgen! Grymt!

4 svar to “Hemma hos”

  1. Andreas juni 19, 2011 den 5:19 e m #

    Shit vad bra gjort. 100 burpees i vardagsrummet kräver sin karaktär. Men sen är ju du inte heller som vanliga människor.

  2. Ellinor Rehnström juni 19, 2011 den 7:31 e m #

    Vad härligt du är! Det är perfekt med hemma träning, handlar bara om att hitta motivationen. Jag har också en Tabata app som heter Tabata Lite. Den är superbra, vi använde den massor i Grekland. Körde Tabata med dubbelhopp! Det var jobbigare än jag tänkt mig. Hoppas vi ses på nordic!
    Kram

  3. Maria juni 19, 2011 den 8:37 e m #

    Du kan träna du 😉 Men vad säger grannen…? Sixten hälsar, han vill inte så till dagis imorgon han vill vara med Lollo, kan du komma förbi, eller? Kramar!

  4. Team Reebok juni 20, 2011 den 9:47 f m #

    Galet bra jobbat Shulululu

Kommentera

