Svenska CrossFit tjejer!

20 Jun

Jag skrev för en tid sedan ett inlägg på min blog om tjejer som tränar CrossFit.
Det är betydligt fler tjejer som tränar CrossFit idag än vad det var då!
Sverige har fullständigt exploderat av duktiga atleter på sista tiden, (både på dam och herrsidan såklart )
Fler och fler tjejer och hittat träningsformen CrossFit!

Det som är så kul med träningsformen är att alla jag träffar har olika styrkor och svagheter och man lär sig alltid något nytt. Genom att bara titta på andra som tränar snappar man upp något som man inte tänkt på tidigare.

Sommartouren med Reebok teamet har varit kanon! Vi har besökt andra boxar och sett hur de arbetar.
Det kan var allt ifrån hur andra lägger upp sina intro pass, till utlärning av övningar, programmeringar till tävlingsupplägg.
Jag kan varmt rekommendera fler att göra detta!

CrossFit handlar ju som alla vet inte bara om tävling, även om det får väldigt mycket fokus.

Jag vill ändå nedan nämna några av våra duktiga kvinnliga atleter som kvalade in till Reebok CrossFit Games Regionals Europe

Ellinor Rehnström – 13:e plats i Open, tävlade dock ej på Regionals.

Caroline Fryklund – 5:a på Regionals

Jenny Jacobsen – 3:a på Regionals

Louise Åkesson – 28:a på Regionals ( dock efter ett hjärnsläpp =)

Malin Nyström – 12:a på Regionals

Julia Karlsson – 13:e plats på regionals

Kristin Andersson – 16:e plats på regionals

Det finns betydligt många fler duktiga kvinnliga atleter i Sverige som jag inte nämnt här, men listan skulle bli såå lång =)

Jag är säker på att Sverige kvalar in till Games nästa år också!
Både på dam och herrsidan!!

Ett svar to “Svenska CrossFit tjejer!”

  1. Andreas Sjöstrand juni 20, 2011 den 12:37 e m #

    Jag sitter bara och njuter när jag läser! Verkligen helt otroligt, Verkligen inspirerande och goda förebilder! Vilken kapacitet det finns! Keep it up:D

Kommentera

