Marklyft på Haga.

21 Jun

Äntligen dags för träning! Vilade både i söndags och igår tack vare den där Vätternrundan. Även om jag kom lindrigt undan så har ju kroppen så klart känts fräschare, varför jag valde att ta två vilodagar. Det var nog smart för idag kände jag mig stark!

Jag hade som plan att träna marklyft. Men det var också den enda planen. I vilken form visste jag inte riktigt. Surfade runt lite och hittade ett upplägg som jag gillade.

På varje minut i 20 minuter:

5 marklyft med 140kg.

Du utför alltså 5 marklyft när minut ett startar och vilar från det du är klar till minut nummer två börjar. Då gör du 5 till och så vidare. Mer eller mindre samma vikt som Regionals WoD 3 som jag och Christian körde häromveckan. Då gick det riktigt dåligt. Idag gick det bättre. Passet var inga större problem och jag kunde köra samtliga obrutna. Om man räknar lite på det så lyfte jag totalt 14 ton. Ett bra marklyftspass. En liten analys av detta pass kontra WoD 3 är att jag måste bli mer uthållig, inte starkare. Styrkan och återhämtningen finns där. Det är när det blir lite fler repetitioner som det blir tufft. Alltså: Träna uthållighet!

Nöjd och glad! Hörde något om simning och repklättring i morgon…får se hur det blir med det.

Ett svar to “Marklyft på Haga.”

  1. Team Reebok juni 21, 2011 den 6:53 e m #

    Så galet starkt jobbat! Det är ju 100 lyft på 140 pannor. Kungligt kört!

Kommentera

