”Mad Mads”

22 Jun

Japp då var det dags att fortsätta nöta på mina svagheter, dvs allt med stången ovanför huvudet.

Jag har en hög med pass jag tänkte beta igenom som Mads har skrivit åt mig sedan tidigare. Dom ser oftast inte mycket ut men det bor en elak treat i samtliga.

Så först ut med ett pass som jag spontant tycker borde heta ”Mad Mads” Det finns risk att liknande pas kommer heta liknande grejer men vi får se om man har någon fantasi längre fram så de inte blir Mad Mads 2, 3 osv. 🙂

Endast 3 varv av
10 Clean and jerk på 50 kg
4 muscle ups
12 Boxjumps på 60 cm låda

Tid 9:56
Det såg ju inte så farligt ut…
Så galet hur tungt det var.

Jag har gjort den en gång tidigare och till skillnad den här gången så jerkade jag bara upp stången istället för att splitjerka vilket är ett stort framsteg för mig och tiden blev ju flera minuter snabbare.
Det finns hopp om att även jag kan bli stark i dessa övningar 😉

3 svar to “”Mad Mads””

  1. Lollo juni 22, 2011 den 6:03 e m #

    Bra jobbat! Den måste jag också prova, verkar ju superkul!

  2. Jenny juni 22, 2011 den 7:00 e m #

    Den ska jag också prova någongång =) Bra jobbat!!

  3. Team Reebok juni 22, 2011 den 8:13 e m #

    Tack 😀
    Den var faktist riktigt rolig! Kan verkligen rekomendera den. Mads är ett geni!

    Och tack även Björn som peppade mig igenom passet, det behövdes minst sagt!

Kommentera

