Glad midsommar!

24 Jun

Vilken underbar dag! Solsken och utvilad! Sömn har varit en bristvara senaste tiden och det gör en sådan skillnad i kropp och själ när man vaknar utvilad. En dag som idag stod det 400-meterslöpning på schemat. Cyklade därför till Enskede IP som bara ligger 5min bort.

Detta blev mitt pass idag:

Ordentlig uppvärmning, jogg och mycket stretch. Som gammal friidrottare var jag även tvungen att köra löpskolning, detta stärker bland annat upp vader, vrister, ljumskar och tränar balansen. Om man gör man löpskolning tillräckligt ofta så kommer man att märka en förbättring av löpsteget. Sedan blev det gång/”hoppsasteg” över 5st häckar några gånger.

Dagens wod: 5 varv av 

  • 400m löpning, aktiv vila i 90 sek med 5st HSPU
Tiderna på 400m låg mellan 1.25min till 1.35min. Var tungt men ändå kul att pressa sig. HSPU kändes bra. De är min akilleshäl och jag tvingade mig att göra alla strikta (för att jag gjorde de på asfalt och ville inte sätta ner huvudet på det hårda underlaget :)).Efter wod:en blev det mångsteg, se filmsnutten nedan.

Avslutade med Tabata-armhävningar, 3min plankan, lång nerjogg och stretch. Det var ett tag sedan jag var på en friidrottsbana och det är en underbar känsla att vara där. Skulle kunna varit där hela dagen..

Nu bär det av till midsommarfirandet! Trevlig midsommar på er!
2 svar to “Glad midsommar!”

  1. Andreas juni 26, 2011 den 6:32 e m #

    Alltså dom där hoppen är sjukt spänstiga. Bra power i buggarna! Lär mig!

  2. Ellinor Rehnström juni 27, 2011 den 8:15 e m #

    Nästa gång vill jag följa med! Jag har endel att öva på! =)

Kommentera

