Blandade övningar på Nordic.

5 Jul

Ytterligare ett bra träningspass att lägga till handlingarna. Allt blir så mycket roligare i grupp.  Medan tjejerna välter däck ute i spenaten tog jag och Christian och dammade av ett pass inne i betongen. Vi började med att dra några treor marklyft för att sedan nöta frivändningar. Just runt frivändningar byggde vi sedan dagens WoD (med lite inspiration från Mads):

5 varv på tid av:

5 Power clean
5 Boxhopp
20 Double unders

Vi kämpade på lite olika ställen, det är det som är det roliga med att ha så totalt olika förutsättningar. Jag hade fördel på frivändningarna där 60kg är ganska bekvämt för mig. På boxhoppen däremot briljerar Christian då han likt en studsboll hoppar upp och ner medan jag får kämpa för att få upp mina kilon. ”Dessvärre” tjänar man mer tid på att vara snabb i frivändningarna, framförallt då det var så få boxhopp.

Efter woden kände vi båda att vi hade lite mer att ge.  Avslutningsvis brände vi därför av 3 set om 20 repetitioner av GHD-situps. Något som så här i efterhand får anses vara en strålande idé efter att ha blivit varse om min ostbågehållning på filmklippet (både under men framförallt efter passet). Visst vet jag med mig att jag är svag i bålen..men min egen kropp borde jag väl i alla fall kunna bära upp? Tydligen inte.

2 svar to “Blandade övningar på Nordic.”

  1. Mattias juli 5, 2011 den 8:24 e m #

    Du hoppar ur bild Christian! 😉

  2. Christian juli 6, 2011 den 4:36 e m #

    Det är ju för att jag ska kunna fuska med repsen av mina DU 😛

Kommentera

