Söndagsträning på Nordic

31 Jul

Medans Crossfit games pågår för fullt  försöker även vi vanliga döda att bli starkare.  Så imorse möttes jag och Christian upp för att träna.

Först körde vi viktade pullups 1RM. Christian gjorde ett PR på 30 kg och även jag ett PR på 20 kg.

Efter det körde vi 5 varv av:

10 Push pressar (Christian 40 kg, jag 30 kg)

10 Toes to Bar

10 Burpees.

Det var en väldigt jämn match mellan oss då jag var snabbare på pressarna och Christian var snabbare på Toes to Bar.

Jag gick imål på 9:20 och Christian någon sekund efter. Tänk vad kul att ha någon att träna ihop med! Intensiteten i passen ökar markant! Tack Christian för pepp och ditt alltid glada humör!!

Vi fick inte någon bild på våra viktade pullups, men här kommer en från landet där jag lastade tegelpannor i en hink och körde med.

På landet får man ta vad man har. Här körde jag och Hanna axelpressar med en trästock och hinkar med vatten.

3 svar to “Söndagsträning på Nordic”

  1. Richard juli 31, 2011 den 6:55 e m #

    Oss vanliga dödliga menar du va!? ; ) Hehehe!

  2. christian augusti 1, 2011 den 5:42 f m #

    Det beror på. Vi eller iaf jag var ju mer eller mindre en vanlig död efter det passet. 😉

  3. Ellinor augusti 1, 2011 den 8:42 f m #

    Hahaha! Va fel det vart!!! Jag bjuder på den;)!!!

Kommentera

