I´m back!

7 Aug

Nu är jag åter från diverse semestrar. Jag har haft lite problem med att blogga här via mobilen, men om man är intresserad kan man hitta min minst sagt sporadiska semesterträning här istället.

Nu är allt som vanligt igen och det första riktiga passet på över två veckor är precis avklarat. CrossFit Nordic var ju tydligen stängt så träningen gick i stället av stapeln på Sturebadet Haga. Jag fick sällskap av Mads som sin vana troget hade en hemsk liten plan i bakfickan:

På tid:

Buyin:
100 Double unders

Sedan, utan vila:
10 varv av Cindy (5 pull ups, 10 armhävningar, 15 knäböj).

Buyout:
50 boxjumps

Tid: 14:33

Jesus vad jobbigt det var. Flåset har uppenbarligen fortfarande semester. Jag såg stjärnor efter 8 varv Cindy och hade nog gett upp om jag varit själv. Det var jag som tur var inte. Mads ångade på likt en maskin på Cindy-varven och jag önskar så att jag hade hans graciösa pullups i min repertoar. Mina epilepsi-liknande pull ups gjorde att jag halkade efter lite på Cindy men lyckades hitta lite nya krafter och tog igen den förlorade tiden på boxhoppen. Jag och Mads var färdiga mer eller mindre samtidigt.

Det känns SÅ skönt att vara back on track.

Nu kör vi!

/Andreas

Kommentera

