Lunchträning med Andreas.

11 Aug

Japp snatch blev det idag för mig. Känns bättre och bättre så nu är det dags att bli lite starkade på mina Overhead Squats så man kan få till lite tyngre vikter.

😀

Andreas körde på  massa tunga marklyft. Känns så grymt att få tävla i samma lag som honom och Jenny på Fit as Fu*ck och SM.

Ingen av oss hade någon ritkig plan på metcon så vi bestämde oss att köra Death by Hand stand push up och de skulle vara strikta. utmaningen innebär att minut 1 kör man en armhävning och vilar resten av tiden tills minuten är över, minut två 2 HSPU och vila till minut 3 börjar osv.

Andreas kom till varv 10 och jag 11. Knäckande det dära när det bara tar stopp och så får fastnar man bara där och lyckas inte med en enda till.

Vi körde 30 straff burpees på tiden 1 minut resp 1.07.  Sådär i efterhand undrade vi varför just 30 och inte 50?
Det är lätt och va efterklok ibland. Men vi fick bli flåsiga och svettiga det är ju det viktigaste.
Ps: Mina double unders funkar även idag och skorna var assköna att träna med! 😉

2 svar to “Lunchträning med Andreas.”

  1. Andreas augusti 11, 2011 den 5:37 e m #

    Va inte så blygsam Chrille, du glömde nämna att du slog PR i OH squat! Och snatchen såg mycket stabila ut!

  2. Team Reebok augusti 12, 2011 den 7:06 f m #

    Ah ok då. Det är ju fortfarande rätt blygsamma Pers. men va fasen klart jag tog nytt Personbästa! 😀
    Känns skönt att mina snatch äntligen börjar bli rätt stabila! 😀
    Dags att börja pressa ut magen igen så jag blir ännu stabilare.

Kommentera

