Personbästa i frontböj

4 Okt

När jag vaknade upp idag kändes det som allt annat än personbästadag. Väckarklockan på jobbmobilen satte igång kl.5, inte helt enligt planerna. Låg sedan och försökte somna om till kl.6.30 då jag skulle gå upp men det gick inte.

Därför var det extra kul att sätta personbästa i frontböj efter en dålig start på dagen. Har tidigare lyft 90 kg, nu blev det 100 kg. Extra kul också med tanke på att SM är om 11 dagar.

På Nordic blev det även en chipper:
10/10 pistols (en av mina favoritövningar)
20 frontböj 30 kg
30 benböj
40 boxhopp, 45 cm
50 double unders
150 m rodd

Min tid: 4:29. Andreas körde tidigare under dagen och målet var därför att få en bättre tid än honom! Men det lyckades jag inte med. Han fick 4:16! Grymt jobbat! Han tog även 131 kg i frontböj! Galet!

Nötte även på muscle-ups, de känns bra inför SM. Något som känns sådär är repklättringen. Övade på repet som Nordic har men det är väldigt kort och det är svårt att få in tekniken ordenligt när man bara hinner klättra 2-3 armtag.

Avslutade med att göra tabata rodd för första gången. Fick ihop 751 m. Jag älskar allt med tabata. Känns som man kan genomlida det mesta för man vet att vilan inte är långt borta.

20111004-183018.jpg

Trevlig kväll!

6 svar to “Personbästa i frontböj”

  1. Ellinor oktober 4, 2011 den 4:49 e m #

    Fan du är ju helt galet stark i benen! Grattis

  2. Jenny oktober 4, 2011 den 6:35 e m #

    100 kg!! Jag vill ha dina ben:) Stort grattis!!!!

  3. Team Reebok oktober 4, 2011 den 8:17 e m #

    Shit vad cool du é Louise! Grattis!

    Kramar

    //C

  4. Bruno oktober 5, 2011 den 6:35 f m #

    Jag ser ett spöke bakom dig på bilden

  5. Team Reebok oktober 5, 2011 den 6:54 f m #

    Kan det vara samma kille som står bakom gardinerna i tre män och en liten baby? 😉

    //C

  6. Ulrika oktober 5, 2011 den 7:51 f m #

    OMG! 100 kg i frontböj. Du är tokig! 😉

Kommentera

