Nu ska vi bli starka.

24 Okt

Det är nästan så man känner sig som Rocky Balboa när man går upp mitt i ottan och det är kolsvart ute bara för att träna. 😉

Nåja.
Nu har jag och Andreas börjat börjat kolla in vår status på hur starka vi är i vissa övningar för att sedan ha en grund i vår kommande programering för de kommande 6 veckorna.

Vi har arbetat upp 5 RM av:
Bänkpress (klart man måste få in lite framsida rygg ibland med)
Andreas 110kg!!!!  Edit: 120kg om jag får be! /Andreas 🙂
Christian lite blygare på 65kg (åtminstonde kroppsvikt)

Marklyft
Andreas 170 kg
Christian 140 kg

Och max antal strikta pullups.
Både jag och Andreas pallade bara med 11 st. Vad har hänt?!
Nåja nu har vi status på vart vi ligger idag.

Sedan behövde vi lite flås så vi betade av tabata pullups.

Skrev ju förra veckan att greppstyrkan även ligger i fokus så självklart avslutade vi återigen och hänga i räcket med fatgripsen.

Idag gick det ännu sämre för oss bägge så vi fick be Erik och visa vart skåpet skulle stå 😀

Imorgon ska vi se statusen på lite fler grejer.

Kärlek

4 svar to “Nu ska vi bli starka.”

  1. Team Reebok oktober 24, 2011 den 9:12 f m #

    Sorry Andreas.
    Jag och mitt Guldfiskminne. Du förstår väll att jag gjorde det med flit för att inte mina skills i bänken skulle se ännu sämre ut än vad de faktist är 😛

  2. Malin oktober 24, 2011 den 10:36 f m #

    Var kan man köpa fat gripz??

  3. Erik oktober 24, 2011 den 3:12 e m #

    Finns vadpress som övning i CrossFit? Storkben…

Kommentera

