Filmkavalkad!

3 Nov

Då vi alla mer eller mindre kör enligt samma program så blir det ju rätt enformig rapportering om träningsupplägg. Av den anledningen tänkte vi bjuda på lite filmvisning idag.

Bara för att vara lite tydlig med vad det egentligen är vi sysslar med så är det nåt som heter ”Garage Strength Training” vilken är en variant av GVT – ”German Volume training”. GVT är ett i sitt grundutförande ett hypertrofi-program med primärt syfte att  bygga muskler medan GST, är lite mer styrkefokuserat med inslag av teknikträning i Olympiska lyft. Och till dom som oroar sig för att ”bli för stora” så kan jag säga att om man blir ”för stor” på 60 dagar så har vi i det här programmet hittat någon form av träningens Holy Grail och då kan vi sälja det till hela träningsindustrin och tjäna en hacka på kuppen. 🙂

Åter till dagens träning. Olympiska lyft:

3×3 Power snatch

3×3 Snatch

3×4 Hang power clean

3×4 Clean

Metcon

5varv av:

10 Power Cleans, 60kg, 50kg

10  burpees

Power Curls FTW! Det är min signumövning det :). De första varven var i alla fall bättre än det sista, men fortfarande långt ifrån bra. Man får ju skämmas! Tidsmässigt tror jag det tog 7:01 för mig och några sekunder längre för Chrille. Såg dock att jag fuskade och bara gjorde 9 power curls på sista varvet. Burpeesarna medvetet långsamma då planen var att göra allt obrutet.

I övrigt så dominerade Christian i rycken idag. Han har utvecklats något kopiöst! Från Powersnatch+overhead squat till riktigt snygga snatchar! Grymt!

Edit: Power curls är alltså ingen riktig övning, utan bara en dåligt utförd power clean där armarna gör jobbet istället för höften. Ett försök till humor.

Ett svar to “Filmkavalkad!”

  1. Ellinor Rehnström november 3, 2011 den 6:38 e m #

    Hej! Kul att se er träning! Jag har inte vart på nordic på evigheter! Vart sentimental nu när jag såg er där. Har inget att skylla på, bara prioritera om min tid.
    Hoppas vi ses för träning snart! KRAM

Kommentera

