Första träningsdagen med GVT

15 Nov

Då var det min tur att börja med GVT (Garage Volume Training). Har varit förkyld i nästan två veckor med undantag på tre dagar då jag trodde jag blivit frisk och körde tre pass i rad. Inte klokt någonstans.

Iallafall, bytte upplägget från ben till bröst, triceps och rygg.

Började med 5 x 10 bänkpress och strikta pull ups med vikt. Hade 55 kg på bänkpressen fram till set sju då jag sänkte till 50 kg. På pull ups började jag med 5 kg och körde enbart med kroppsvikt efter set 5. Vilade 100 sek mellan varje set (mellan varje set av bänkpress och pull ups).

Lite tungt efter nästan två veckors vila 🙂

Efter det var det dips, hantelpress och hantelrodd. Skulle kört på 14 kila på de två första övningarna men det var alldeles för mycket! Armarna ville inte! Skulle gjort viktade ring dips men kände redan från början att det inte skulle gå. Körde därför dips i ställning.

Puh, detta var absurt jobbigt. Körde passet igår kväll och är fortfarande skakis i armarna! Kul och utmanande!

Vi ses!

20111115-174845.jpg

Ett svar to “Första träningsdagen med GVT”

  1. Felix november 16, 2011 den 4:16 f m #

    Kul att du är tillbaka!

Kommentera

