Vila – väx.

17 Nov

Schemalagd vila är bra för motivatationen! Det var två glada laxar som möttes upp på Nordic vid 06:45 rycket i morse.

Drag och pressar i olika former stod för dagen.

Först 10 varv av sneda bänkpressar(Christian), viktade dips (Andreas) varvat med chin ups. 4 repetitioner av varje.

Efter det skulle det dras och pressas ytterligare. 3 varv av hantelpressar och ring pullups med vikt. 7 stycken av varje.

Men vi var inte klara där. Inte på långa vägar. Först lite bålträning. Vi varvade L-hang och viktade plankor. L-hang sög vi båda på något kopiöst, plankan med vikt var däremot en riktigt bra övning. Rekommenderas.

Avslutade med Bodyweight Fran (?), bara för att få andas lite fortare än normalt. Wod-abstinensen kommer krypande. Vi fick sällskap av  Andreas T(?)…och nu förstår vi varför han ville hänga på. Snabb som blixten var han :). Nu verkar det visst finnas flera åsikter om vad Bodyweight Fran är, men oavsett vad det kallas så körde vi följande:

21-15-9
Squats
Push ups

Jag (Andreas)kom sist på 1:33 Christian var klar några sekunder före mig och Andreas tog ohotad första platsen ca 10 sek före mig skulle jag tippa.

2 svar to “Vila – väx.”

  1. Andreas T november 17, 2011 den 6:31 e m #

    Klart man vill vara med och leka, alltid lika kul!

    Andreas T

  2. Christian november 18, 2011 den 12:03 e m #

    Ja du kom verkligen in och bara tokslaktade! När jag blir stor vill jag bli lika bra på armhävningar som du! 😀

Kommentera

