Ryck och ”Rocco”

29 Nov

Med det började dagen på Nordic. Uppställning 06:45. Christian, Andreas och Bruno på plats. Blir inte mycket bättre. Jag, Andreas, började som alltid numera med James Jowsey ordinerade uppvärmning och mobilitet och det känns mycket bra. Inte en tillstymmelse till smärta i varken höften eller sätet som jag haft tidigare. Samma James har skrivit ett inlägg om sitt besök på Nordic och faktumet att nästan alla hade samma problem. Tänkvärt. Ni hittar det här.

Men åter till träningen. Jag och Chrille hade snatch på schemat. Det gick sådär.

2×3 Power Snatch, 55kg/75kg
2×3 Hang Power Snatch, 55kg/75kg
6×1 Snatch, 60kg/82,5kg

Nedan ett litet smakprov på hur det såg ut.

Efter det så var det metcondags. Vi lånade en Wod av CrossFit Malmö, de har nämligen en alldeles egen Hero-wod:

”Rocco”
5 varv av:
8 Marklyft, 100kg
10 Burpees

Edit: Blev precis väldigt medveten om mina ostbågemarklyft…det syns att jag och Sam Briggs går till samma rörlighetstränare :).

Tid: Andreas ca 4:20, Christian typ samma.

Skitjobbigt var det som synes. I alla fall för mig. Christian däremot verkade helt oberörd. Och där var passet slut. Trodde vi. Kastade ett öga på programmet och såg att det längst ner stod ”2-3 Core Drills”. Crap! Sagt och gjort.

3 varv av:
AMSAP L-hang
60 sek viktad planka
Med vila när den andra körde övningen.

Over and out.

OBS. Richard körde ”GVT-Express” idag så hann knappt se honom i lokalen. Men det lilla vi såg var lika vackert som vanligt.

20111129-172504.jpg

KorsFit 🙂

3 svar to “Ryck och ”Rocco””

  1. Bruno november 29, 2011 den 8:23 e m #

    Var det inte Rocco vi körde under vårt besök på Crossfit Malmö? Den känns nämligen väldigt bekant.

  2. Christian november 29, 2011 den 8:25 e m #

    Jupp du har då ett minne som en gasell din gamle räv 😀
    Dock körde vi den som en team wod då. Jennys marklyft dunsa som en trumvirvel bakom mig, vilket jäkla tempo!!!

  3. Richard november 30, 2011 den 7:46 f m #

    Mmm, jag kommer ihåg att det var jobbigt i alla fall.

Kommentera

