Skidor istället för Crossfit!

4 Dec

20111204-125312.jpg

I helgen har jag vart i Idre med min familj! Det var planerat sen långt tillbaka att vi skulle åka dit denna helg för att inviga min pappas utbyggda fjällstuga och åka skidor. Idre är väldigt snösäkert men denna vinter har vart mild även här! När vi kom upp i fredags så va det lite frost men i princip ingen snö. På skidstadion fanns det ett öppet 900 m längdspår. Så det var vad vi hade att välja på.
På fredagen körde vi en plumpmatch
(ett kortspel). Det vart snabbt seriöst och vi bestämde att placeringen i kortspelet skulle vara våra startplaceringar i morgondagens sprintlopp på 900m banan.
Min syster Rosanna vann och fick starta först.
Sen startade hennes pojkvän Oliver 49 sekunder efter
Min ”plastbror” David startade 1:07 efter
Min pojkvän Per 1:10 efter
Min bror Rikard 1:17 efter
Och jag som sög på plump fick
Starta 1:40 efter.

Vi hade allihopa lite olika förutsättningar i spåren! Per är uppväxt på ett par längdskidor och är skitvass, Rikard har åkt Vasaloppet 2 ggr, oliver hade i princip aldrig åkt och David hade åkt jättelite! Matchen var så rolig och alla var väldigt taggade.

Per vann sen kom Rikard och jag kom 3:à!
Vi körde ett lopp till. Också med jaktstart men nu efter våra förutsättningar!
Slutställningen vart densamma trots att Per fick starta 1:45 efter 1:an så vann hann. 45 sek efter Rikard som trodde han skulle ta honom vart omkörd precis innan mål!

Det snöade hela gårdagen! Idre är idag helt snöfyllt och idylliskt! Känns lagom roligt att åka mot Stockholm och till + grader!

Ha en mysig 2:à advent!
/ Ellinor

3 svar to “Skidor istället för Crossfit!”

  1. Lollo december 4, 2011 den 12:05 e m #

    Vad härligt! Längtar till vi får snö i Stockholm, då kan vi ta några skidpass ihop! Kramar

    • Ellinor december 4, 2011 den 12:09 e m #

      Ja visst ska vi göra det! Är det inte sjukt att vi postade våra inlägg nästan samtidigt?!!!

  2. Team Reebok december 5, 2011 den 1:51 e m #

    Sisters from different misters!

Kommentera

