Trevlig andra advent!

4 Dec

Tiden går snabbt, kan inte fatta att det redan är andra advent! Trevlig advent!

GVT-programeringen flyter på. Känns bra. Börjar känna att jag blir starkare.

Igår var det frivändnigar på schemat. Tack och lov fanns både underbara Mads och Jenny på plats för att ge tekniktips.

  • Styrkefrivändningar: 2 x 3 65 kg
  • Hängstyrkefrivändningar: 2 x 3 60 kg
  • Frivändning (med benböj): 1 x 6 72.5 kg

Vila 2 min mellan varje set.

Jag har den dåliga vanan att dra stången för snabbt från golvet. Stressar alldeles för mycket. Men kände att det blev så mycket bättre när jag var tålmodig och drog sakta hela vägen från golvet, över knäna och verkligen håller stången nära kroppen.

Tänkte kört grupppasset på boxen efter detta men var helt slut i armarna (jaja, för att jag drar för mycket med armarna… 🙂 ). Bättre att vila än att riskera överträning. Riktigt stolt över mig själ som tog det beslutet!

Därför blev det löpning istället. Gjorde intervaller i korridoren på Nordic. Funkade riktigt bra. Tror korridoren är ca. 20 m lång.

  • 12 st intervaller, vila 30 sek x 12 gånger. En riktigt bra pulshöjare!  Det tog ca. 1 min att göra varje set.

Fick resterande produkterna av Progenex som jag vann på Fit as F*ck! Deras Belgian chocolate är väldigt god!

Trevlig advent!

20111204-125842.jpg

Kommentera

