Hur många lussekatter får man äta per dag?

6 Dec

Minst en tycker jag. För det är var det har blivit senaste veckan. De är egentligen till lördag då jag ska ha lite samkväm med barndomsvännerna men har man väl börjat att äta så är det svårt att sluta! Men men, det är bara jul en gång per år.

Idag körde jag Nordics gruppass innan GVT’n bara för att det var ett sådant kul pass! Fler sådana!

Uppvärmning: Burgener Warm-Up
Pass: Styrkeryck 1-1-1-1-1-1 repetitioner på 90-100% av din kapacitet (PR-försök)
+ teknik i Enbensmarklyft med kettlebells/hantlarDärefter..På tid, (“Isabel Light”) 30 Styrkeryck (45/30kg)
Direkt därefter, 5 varv av:
10 Knees to Elbows
10 Dubbel kettlebell push press (2×16/12kg)
5/5 Enbensmarklyft med kettlebells/hantlar (2×16/12kg)
Passet har två tidspoäng. En tid från “Isabel light” och en från hela passet.

Ellinor körda också men på passet efter mig. Jag satte personbästa på styrkeryck men brukar inte maxa i det så det var egentligen inte så svårt med det. 50 kg lyder det nya personbästat på.

Att göra K2E (Knees to Elbows) var riktigt jobbigt när det var i kombination med push press och marklyft och efter 30 styrkeryck. 🙂 Det brände rejält i underarmarna. Försökte att göra strikta K2E och fick till slut bryta upp dem i tvåor.

Min tid på Isabel Light blev 2:16 och sammanlagt 10:18. Tror Ellinor fick runt 9:45? Stämmer det Ellinor? Grymt bra!

Sedan blev det GVT för hela slanten:

10 varv av 

  • 6o kg bänkpress (dock fick jag ändra vikten till 57.5 kg på varv åtta för att det blev alldeles för tungt)
  • 5 kg pull-ups

3 varv av:

  • Ring dips
  • Press 12 kg
  • Rodd 18 kg

Efter detta – välbehövlig stretch!

Nu ska jag äta en lussekatt…

6 svar to “Hur många lussekatter får man äta per dag?”

  1. Jon december 7, 2011 den 11:58 f m #

    Tycker att någonstans mellan 10-12 stycken om dagen är lämpligt för maximal återhämtning och ett välsvällt buktryck!

  2. Lollo december 7, 2011 den 5:42 e m #

    Det låter som en alldeles utmärkt ranson!

  3. Elin S december 7, 2011 den 6:53 e m #

    Hej! Det är Elin här igen (Nu blir ni aldrig va med mig ;P)

    Som jag skrivit innan gör jag allt för att lära mig alla olika övningar som kan komma upp i Crossfit. Har alltid varit ganska stel utav mig vilket har resulterat i att mina squats blir dåliga/ svårt att ta mig ner samt OHS, de är näst intill omöjliga att genomföra.

    Har du/ ni något bra tips på hur man skall stretcha eller träna för att lyckas med en bra OHS? Tacksam för så mycket tips som möjligt om du/ ni har tiden att svara på det 🙂

    kramar Elin

    • Team Reebok december 7, 2011 den 7:42 e m #

      Hej Elin!

      Det är svårt att svara på det när jag ej har sett hur du rör dig, och hur stel du är:-)
      Det kan vara allt från rörlighetsproblem i fotleder, höft, baksida lår osv..

      Jag kan rekommendera lite olika hemsidor för rörlighetstips.

      http://jamesjowseytraining.com/
      http://www.mobilitywod.com/

      Kolla in dessa och se om du hittar något du kan ha användning av, annars så får du höra av dig igen!

      Lycka till!

      Kram
      Jenny

    • Team Reebok december 8, 2011 den 11:26 f m #

      Front squat eller goblet squat är två övningar som är bra för lära sig komma i rätt position i en knäböj. Att ha vikten framför kroppen brukar göra det lättare att våga ha tyngden på hälarna då den fungerar som motvikt samtidigt som man tvingas ha överkroppen upprätt.

      Kör hårt!
      /Andreas

  4. Team Reebok december 8, 2011 den 11:03 f m #

    Louise när ska du bjuda oss vanliga människor på lussebullar?

    //Christian

Kommentera

