Nöta nöta nöta

14 Dec

Det är verkligen vad jag måste göra med rycken. Nöta nöta. Igår på GVT-schemat var det styrkeryck, hängryck och ryck.

Har svårt att hitta rätt startposition på hängryck och kommer då helt fel under stången vilket gör att jag inte direkt kan sätta mig under stången utan det blir ett styrkeryck med en OHS.

Mitt i rycknötningen kom Mads och gav sina som vanligt bra tips samt rådet att sluta tänka för mycket och bara rycka.

Då gick allt mycket bättre. Efter mitt GVT-pass var jag med på Nordics gruppass, där även där det var ryck på schemat. Nöta nöta! Erik gav riktigt bra tips under passet!

Sedan var det metcon dags!

6 varv av:

1 hängryck, 30 kg
3 OHS, 30 kg
8 knäböjshopp
20 DU

Tid: 4:05. Kändes bra! Funderade på att öka vikten men kände att jag behövde snabbheten/tempot i passet.

Avslutade med 30 HSPU på tid: 2:30.

Nu bär det av till jobb i Köpenhamn. På lördag är det lagtävling! Då ska jag Jenny, Ellinor och jag tävla tillsammans. Upplägget på tävlingen är att alla gör varsin tjej, Diane, Fran och Annie. Vi avslutar med att tillsammans göra Grace.

20111214-063420.jpg

Vi ses!

Kommentera

