Både det ena och det andra

30 Dec

Ikväll höll Mads i passet på. Nordic! Mycket roligt och givande! Vi tränade både det ena och andra.

Vi började med split jerk. Det kändes riktigt bra. Kan det vara GVT’n som nu ger utdelning? Vi gjorde ettor på 90 %, fokus var teknik. Kom upp till 75 kg.

20111230-185721.jpg

Jag (Louise) hoppade över dagens metcon pga en liten förkylning och fortsatte sedan med GVT, bröst och rygg.

10 varv av:

4 bänkpress, 60 kg
4 viktade pull-ups, 7 – 5 kg

Sedan 3 varv av:

7 ring dips, sjukt jobbigt!
7 HSPU
7 hantelrodd, 18 kg

Men mitt i bänkpressen kände jag för att maxa i marklyft. Ellinor hängde på!
Vi värmde upp med lyft från 60 kg upp till 110 kg. Vi slutade båda på nya personbästan! Jag på 130 kg (tidigare 120 kg) och Ellinor på 120 (tidigare 117 kg).

Imorgon är det personbästatimmar på Nordic!

Gott nytt år! 

 

4 svar to “Både det ena och det andra”

  1. jenny december 30, 2011 den 7:07 e m #

    Grattis tjejer till marklyften!! Kramar

  2. Ellinor Rehnström december 30, 2011 den 8:43 e m #

    Jag är så jävla impad över Lollo! Grymt. Och väldigt nöjd själv också! 120 kg i marklyft har under länge kännts som en omöjlighet!=)
    Lolla var är filmen jag gjorde på dig!?

    • Ellinor Rehnström december 30, 2011 den 8:43 e m #

      Lolla… haha! Nya smeknamnet kanske!

  3. Christian december 31, 2011 den 1:10 e m #

    Shit vad bra ni är!! Grattis utav bara tusan!!

    Ni är så jäkla bäst.

    Kramar
    /Christian

Kommentera

