Lycka är att göra två mu i följd

14 Jan

Idag var det väldigt tomt på Nordic. Kom in vid 14.30, de flesta tränar nog på förmiddagen.

Jag bestämde mig för att fokusera på teknik och gymnastik. Har varit på kick-off med jobbet i två dagar och kände mig inte i riktig form att göra något intensivt.

Det blev ryck och muscle ups.

Ryck:
30 kg x 3
35 kg x 3
37.5 kg x 2
40 kg x 1
42.5 kg 1
45 kg x 1
47.5 kg x 1

Vanligtvis när jag övar på mu gör jag det sist i passet när jag redan är trött i armarna. Nu kände jag mig fräsch i armarna. Övade på ettor tills Björk gjorde entré på boxen och frågade varför jag inte gjorde fler i rad… ”För att jag inte kan”, svarade jag.

Då gav Björk några snabbinstruktioner i det och vips så klarade jag att göra två i rad! Satte sedan två set till med två i rad! Vilken lycka! Dom var inte snygga men, MEN det var två i rad!

Tack Björk!

Trevlig kväll!

Ett svar to “Lycka är att göra två mu i följd”

  1. Bruno januari 15, 2012 den 11:55 f m #

    Det spelar ingen roll om de inte är snygga. Två muscleups är alltid två muscleups, varken mer eller mindre. Bra jobbat och grattis!!

Kommentera

