Get up Cindy

25 Jan

Igår bjöds det på en Cindy-variant med twist.

Började med 500 m rodd för att sen köra 5 varv av;

1/1 Turkish Get Up

och sen….

5 Pullups

10 Armhävningar

15 Knäböj

x 2

Det kändes väldigt bra idag och till min stora glädje hittade jag mina Air Squats………efter tre år av Crossfit : ) Grejen är att jag har ett livsmål i att alltid ha en god form och aldrig få en ”no rep”. Detta har medfört att jag alltid går/har gått onödigt djupt i ovanstående övning, vilket i sin tur har inneburit långsammare utförande. Igår valde jag att inte gå lika djupt och Coach Erik kontrollerade utförandet och gav tummen upp.

Vilken skillnad det är att göra Air Squats med bibehållen kontakt i baksida lår!! Snacka om att jag är en ”slow starter”, det här skulle jag ha testat för minst 2 år sedan : )

Kommentera

