Happy fettisdag!

21 Feb

Idag är det fettisdagen! Kommer därför idag kl.14 att äta den tredje för säsongen. Tydligen så kommer vi i Sverige att konsumera runt fem miljoner semlor idag!

Igår blev det gruppass på Nordic. När jag inte kört gruppass på ett tag så saknar jag verkligen det! Det är så himla härlig stämning! Richard körde passet efter mig.

Overhead squat 5-5-5-5-5

Därefter.. 5 varv på tid, 30 sekunders vila mellan varven.
6 Overhead squat (40/25kg)
8 Knäböj (samma vikt)
4 Lateral jump burpees över stången
20 Jämfota sidohopp över stången

TID: 6.45 (Körde med 40 kg)

Jag jobbade upp mig till femmor på 60 kg. Kändes bra. Ska nog maxa i OHS. Eftersom jag har början till hälsporre var jag lite orolig för hoppen i passet men jag försökte hoppa nätt/försiktigt och jag fick inte mer ont i hälen efter passet. På torsdag ska jag på fjärde stötvågsbehandlingen mot min hälsporre.

2 svar to “Happy fettisdag!”

  1. Thomas februari 22, 2012 den 7:17 f m #

    Hej!

    Hur kommer man i kontakt med er om man till exempel skulle vilja styra upp en ”workshop” som ny åkte runt och hade förra året?

    Thomas
    Crossfit Norrtälje
    thomasATcrossfitnortalje.se

  2. Mads februari 22, 2012 den 7:42 f m #

    Hej Thomas!

    Kul som bara den att du/ni skulle vilja ha en workshop! skicka ett mail till mig på mads.jacobsen@adidas-group.com så skal vi se om inte vi kan hitta på något. Det mesta av våren är redan bokat upp, men vi hittar nog på något:-)

    mvh

    Mads

Kommentera

