Fantastisk helg i Linköping!

27 Feb

Vi har ju varit i Linköping i helgen med Team Reebok!

Lördags morse Kl: 06.30 träffades vi upp i Solna för att åka till CrossFit Linköping!

Det var ju Andreas box vi skulle besöka, så han var ju redan där!

Hela gänget var samlat denna gång inklusive vår nya medlem Numi! Väl framme i Linköping togs vi emot av Andreas och Martin på deras otroligt fina box!

Agendan för lördagen såg ut så här:

10:00-11:00 Föreläsning om CrossFit – Mads Jacobsen

Det kom ca 30 personer till CrossFit Linköping denna dag. Otroligt kul att träffa alla inbitna CrossFit människor.

Mads var som vanligt på sitt bästa humör och gav en otroligt inspirerande föreläsning. Så inspirerande att hans Fru somnade:)

Oblyg som han är väckte han mig inför alla..

Kl: 12:00-15:00 var det dags för första deltävlingen i Reebok CrossFit Games Open!

Amrap 7 min burpees med target.

Vi hade hela 7 heat med 3-4 i varje som tävlade! Stämningen var på topp och alla kämpade livet ur sig! Fantastiska prestationer av alla!
Två lyckliga tjejer efter xx antal burpees:)

Jag, Ellinor, Louise, Mads och Andreas körde i heat 5 och 6.

Richard, Christian och Numi hade redan gjort sina burpeesar i torsdags. Lucky bastards!

Kl: 15:00 – 16:00 höll jag, Ellinor och Louise ett CrossFit pass som bestod av:

På minuten i 12 min:

1 wall climb

10 svingar

Amrap knäböj

Grymt jobbat allihopa!

Efter det så tränade hela Teamet tillsammans. Mads komponerade ihop passet åt oss.

Obrutna Double Unders och pullups

2 Pullups – 5 DU upp till 20 Pullups – 50 DU

En underbar dag helt enkelt! Stort tack till alla som kom!


På Söndagen  var det mindre spänning i luften då det inte var någon tävling:-) Men träning blev det!

10:00-11:00 CrossFit-Pass med killarna från Team Reebok

Passet bestod av:

10-8-6-4-2
Wall balls
Med ball cleans
1 min vila

10-8-6-4-2
Med ball cleans
Push ups
2 min vila

10-8-6-4-2
Push ups
Wall balls

11:00-ca 14:00 Öppet gym för alla!

Jag hoppas ni fick med er något av denna helg! Vi tackar så mycket för ni kom, och vi ser fram emot att se er i framtiden!

Tveka inte att höra av er om ni har några funderingar!

// Team Reebok!

3 svar to “Fantastisk helg i Linköping!”

  1. Louise Tjäder februari 27, 2012 den 9:32 e m #

    Tack själva!! Ni är ett himla härligt och inspirerande gäng människor som jag verkligen ser upp till. Nu ska min axel bli bra sen ska jag satsa mot stjärnorna 😉

  2. Team Reebok februari 29, 2012 den 8:27 f m #

    Krya på axeln! Ser fram emot att ses igen!

  3. mandalayaa februari 29, 2012 den 11:20 e m #

    Grymt bra helg! Ska se om jag inte kan ordna en utmaning åt er till nästa gång ni kommer ner…;)

Kommentera

