Video

På andra tankar

4 Mar

Jag skulle vilja byta ämne för en stund, släppa alla tankar kring Games 2012 och passa på att berätta om en fantastisk man.

En av mina PT-kunder

Göran Sundström 85 år.

Tänk att vara 85 år och gå hos en Personlig Tränare. Göran har vart aktiv hela sitt liv, aktiv i sin vardag. Jobbat i trädgården, ridit, sprungit, lekt med barn och barnbarn. Han har aldrig satt sig ner och tänkt. Jag är gammal det där klarar jag inte av. Han tänker snarare det där kan jag också.

Klart han har krämpor och kanske inte alltid  har lust att träna. Men han kommer alltid och då är han på gott humör och sprider glädje i gymmet. Skojar med allt och alla även fast alla inte förstår sig på hans humor.  För vad skulle alternativet vara? Sitta ner och inte göra någonting? Se hur kroppen bryts ner av inaktivitet, bli ett med sina krämpor?

Han är otroligt inspirerande och det är kul att se vad han klarar av att göra.

Crossfit games 2012…det är lätt att bli besatt… Men  det är ju bara träning…

Varför tränar jag?? Jag tränar för att det är kul, det är min hobby, mitt yrke och mitt liv.  jag tränar för att min kropp mår bra av det. Jag tränar för att när jag är 85 år skulle jag vilja  vara som Göran som kan  leka med sina barnbarn, hoppa på en låda och göra armhävingar med klapp.

/Ellinor

 

 

 

 

 

 

11 svar to “På andra tankar”

  1. Christian mars 4, 2012 den 7:24 e m #

    Wow vad inspirerande herre!
    Tänk om man kommer vara som honom när man blir gammal!

    • Team Reebok mars 4, 2012 den 7:55 e m #

      Du kommer vara precis så, jag kan se det framför mig!

  2. Sara mars 4, 2012 den 7:28 e m #

    For en fantastisk mann! Inspirerende 🙂

  3. Ulrika mars 4, 2012 den 8:02 e m #

    Coolt och inspirerande! Vilken man!

  4. Lollo mars 4, 2012 den 8:10 e m #

    Häftigt! Hoppas verkligen jag kan hoppa så som Göran när jag är 85 år! Och tänk att få ha en sådan inspirerande PT!

  5. Mickan mars 5, 2012 den 7:53 f m #

    Så härligt att se! Jag blir glad av att läsa din text och att få se Göran, vilken inspiration. Du måste älska ditt jobb 🙂

    • Ellinor mars 5, 2012 den 9:09 e m #

      Hej! Ja det gör jag faktiskt! Kul att Göran inspirerar flera! Han kommer bli stolt! / e

  6. Andreas Olsen mars 5, 2012 den 3:21 e m #

    Fantastiskt!

  7. louise mars 6, 2012 den 7:38 f m #

    Vad glad jag blir när jag ser filmen och läser detta inlägg 🙂

  8. Stina Andersson mars 6, 2012 den 9:14 e m #

    Jag blir alldeles varm i kroppen, underbart. Starka och spänstiga karl! Jag tänker på min jämnåriga farmor som går sönder mer än ofta pga benskörhet. Jag vill bli som Göran!

    • Ellinor mars 7, 2012 den 10:00 f m #

      Vad kul att du läser vår blogg. Bra jobbat på 12:2 i söndags. Det var kul att besöka er och se hur ni presterade.
      Min mormor låter som din farmor. Det är dock svårt att hjälpa människor som inte är intresserade av att träna själva. Vi ses / Ellinor

Kommentera

