Trött

11 Mar

hej hej, fan jag känner mig sliten och trött i kroppen. Denna veckas Open pass 12:3 satte sig hårt i min kropp. Jaja jag orkar inte överanalysera det. Ska vila imorgon!

Nog pratat om det. Idag tränade jag med Louise, jag ville köra Muscle Ups men kände mig direkt för seg och öm i axlarna så jag la ner den planen.

Vi började passet med lite löpning utomhus i det härliga soliga vårvädret. Sen körde vi Amrap 8 min av repklättring. Vi klättrade varannan gång och eftersom repet på Nordic är så kort så började vi sittandes på golvet. När vi klättrat tillräckligt långt upp med armarna så tog vi hjälp av benen den sista biten. Vi gjorde 12 klättringar var på 8 min.

Sen gjorde vi 5:or i snatch balance. Jobbade oss sakta upp till 50 kg för att sen gå ner till 40 kg där vi kände oss mer bekväma och stabila.

En superkort metcon från mainsite vart det också. 3 varv av 7 st squat clean med hantlar 10 kg och 10 pull-ups. Det tog oss mindre än 3 min. Kommer inte ihåg exakta tiden.

Avslutade med 1 min plankan med 20 kg extra x2.

BildSå sammanfattningsvis var detta passet lagom för min trötta kropp.

Vi hörs och ses! Ha en mysig Söndag

/Ellinor

Kommentera

