Premiärglassen

5 Apr

Jag är i min hemstad Karlskrona över påsken och då är det obligatorisk att gå till Glassiären om de har öppnat för säsongen.

Så jag och min syster och systerbarnen köade i 20 minuter för att få den åtråvärda glassen! Behöver jag tillägga att de gör sina egna strutar?! Mmm, himmelskt gott! Jag valde kulglass med kokossmak. Nästan paleostyle, eller hur?

20120405-214957.jpg

20120405-215016.jpg

Och ja, det är norra Europas största torg ni skymtar i bakgrunden.

Om du inte har sett Fredrik Lindströms serie ”Svenska dialektmysterier” så måste du se i alla fall detta avsnittet om Blekinge. Detta är obligatoriskt att kolla på om man känner mig. Eller vet du redan vad nytigt och däka betyder?  

Svenska dialketmysterier, del 3, Blekinge.

Men jag har inte bara ätit glass utan också hunnit med att träna. Idag blev det träning som Númi programerat:

Styrka:
Push press 3/3/3/3, 45 kg
Ringrodd 4 x 10
Chest to bar pull-ups, 6/6/6/6/6
Front squat med dubbeldipp, 2/2/2/2, 80 kg

Metcon:
7-6-5-4-3-2-1 av:
Pull-ups, T2B, burpees, sit-ups.
Tid: 6.30min.

Vila 15 min

Sedan 5 varv av:
20m farmers walk ca.16kg/hand, 20 bear crawl, 10 HSPU, 5 broad jumps.
Tid: 9.49min

Vila 4 min

Tabathalöpning: 80%. 

Fick modifiera upplägget för att all utrustning inte fanns. Inget bra pull-up räcke med det funkade ok ändå. Körde i Sunnahallen, min gamla hemmaarena för friidrotten!

Glad påsk!

Kommentera

