Morgonträning på Sture!

16 Maj

20120516-101220.jpg

På bilden, Fett och muskler som väger lika mycket men tar olika stor plats på kroppen! Vad är det som väger på er kropp??

Till något helt annat:

Morgon träning och jag går inte riktigt hand i hand, men imorse gick det faktiskt väldigt bra. Jag har mycket att göra idag 7 PT kunder. För att få ihop bra ett bra träningspass så var enda alternativet att träna på morgonen. Jag hade bara 1 timma på mig men hann med allt jag hade planerat! Visst kan ni hålla med mig om att det är lätt att vara på gymmet för länge, att träningspassen tar längre tid än de behöver ta. Så känner jag ofta.

Imorse gjorde jag;
2000 m Rodd

Enarsmryck på 32,5 kg varannan hand. Gjorde 6×4 set. Men ca 30 sek vila mellan”

Sen
10st (snabba)Marklyft 70 kg
10st (snabba) HSPU
Vila 30 sex3.

Jag tänkte precis på en sak, det är så kul att blogga och skriva om de träningspassen som går bra. Och det händer allt för sällan att man vill dela med sig av när det inte går bra. För tro mig, jag har endel sånna också. Igår t.ex skulle jag öva på MU. Min snälla Per mötte upp mig på Nordic för att hjälpa mig med hur jag ska lyckas göra de där 21 st…
Såhär är det, jag har så svårt med greppet. Att göra MU i tejpade ringar och utan är som natt och dag för mig. Tejpade ringar= lätt, otejpade= nästan omöjligt. Det som är omöjligt är att hålla falsegrip och armarna helt sträckta.
Igår skulle Per hjälpa mig och var jättesnäll och stöttande och jag var skit negativ, jag blir så arg och sur att jag nästan bara vill gråta. Det är så dumt när man blir så negativ, inte alls bra energi och förmågan att prestera då är lika med noll. Så då gick vi hem… På vägen hem så tyckte Per att vi skulle gå in på Takkei (ett PT gym som ligger bredvid vår port) och kolla om de hade ringar i trä. Jag har hört rykten om att det är det på Regionals.

Direkt när vi gick in där så vart vi väldigt bra bemötta av två killar som jobbar där. De hade inga kunder så vi kunde få se deras ringar. De var i trä!!!! Och sen hade de skitbra talk som var flytande så vips var mitt MU- självförtroende tillbaka och det kändes jättebra.
Kul att denna historia hade ett lyckligt slut! Hoppas den om nästa helg också har det!!

20120516-103542.jpg
Ha en bra dag!

4 svar to “Morgonträning på Sture!”

  1. Team Reebok maj 16, 2012 den 9:49 f m #

    Fina Ellinor!!!

  2. Mads maj 16, 2012 den 10:07 f m #

    Den halvan av Sveriges befolkning som inte redan var kära i Ellinor blev det precis!

    /Mads

  3. Ellinor maj 16, 2012 den 12:04 e m #

    Härliga paret Jacobsen! Nii har en förmåga att få en att må så bra! Tack för det!

Kommentera

