Första klätterupplevelsen!

18 Jun

Igår klättrade jag för första gången. Det var en riktigt hisnande upplevelse!

Vi började med bouldering vilket innebär att man klättrar på låg höjd och inte använder rep. Jag klättrade blåa leder. Vilken utmaning men också ski**häftigt!

Sen provade jag även att klättra med sele och rep och då klättrar man högre. Galet adrenalinpåslag! Fast jag visste att jag var säkrad steg pulsen till 300! Riktigt nervöst men kul! Jag klättrade svårighetsgraderna 5a,b och c. Det kändes rejält i fingertopparna och underarmarna fick en galen pump!

20120618-114242.jpg

20120618-114254.jpg

Jag kommer definitivt att klättra mer!

Idag ska jag träna gruppass på Nordic.

Press 5-5-5-5-5 repetitioner på 90% av din kapacitet

Därefter..

På tid, 200m Rodd, sen 16-12-8 reps av:
Handstående armhävningar
Burpees utan armhävning
lätta Svingar (20/12kg)
..200M Löpning som avslutning

Ett riktigt kul pass! HSPU är min nya favoritövning!

Vi ses!

2 svar to “Första klätterupplevelsen!”

  1. Mads juni 18, 2012 den 1:55 e m #

    Vore sjukt kul att testa att klättra! Vi kanske kan göra det som ett team event?

  2. Maria Åkesson juni 18, 2012 den 7:42 e m #

    Ser galet bra ut, som allt du tar dej för! Kram!

Kommentera

