Mina baksidor!

21 Jun

Galet trött i baksida lår! Detta är första veckan med Mads programmering och nu har jag träningsvärk både i över- OCH i underkropp.

På schemat idag – ben och fokus var att aktivera baksidorna ordentligt, något som jag måste bli bättre på. Alla övningarna gjordes i sakta tempo ner (3-5 sekunder) och explosivt upp. Riktigt jobbigt men även svårt!

Benböj 6 x 5, 75-80kg
Romanian deadlifts, 6 x 5, 80-90kg

Utfallsgång med stång, 40kg, 16 steg
Good mornings, 25kg, 10 x 4

Glute ham raise (i GHD-maskin)10 x 3

Lite bålövningar.

Klart!

Rickard hittade ett snyggt linne!

20120621-195058.jpg

20120621-195121.jpg

20120621-195142.jpg

Nu finns Reeboks Crossfit-kollektion på Nordic! Riktigt snygg! Jag vill ha de röda shortsen och den melerade blommiga toppen!

Glad midsommar!

4 svar to “Mina baksidor!”

  1. Elin juni 22, 2012 den 6:55 f m #

    How awesome it must be for you to have Mads as your personal coach! Can’t wait to see the result 🙂

    I just started taking Glutamin from Holistic (after training) last week and I haven’t had any träningsvärk since! If you are not already taking it I recommend you try it.

    These shorts are awesome and I finally have one now. Can’t wait to wear them 😉

  2. Lollo juni 22, 2012 den 8:18 f m #

    Yes it’s great!

    Maybe I should try glutamin!

  3. Jenny juni 24, 2012 den 3:00 e m #

    Är jag sådär liten???

    • Lollo juni 24, 2012 den 7:19 e m #

      Haha, nej! Kan beror på att jag står närmare kameran!

Kommentera

