Min dag

3 Jul

På senaste tiden ända sen regionals faktiskt så har jag inte haft så mycket tävlingssug med tanke på att det efteråt vart en enorm urladdning både fysiskt och mentalt. Träningssug har jag alltid, jag älskar att träna och den känslan som skapas i kroppen under och efter ett träningspass vill jag aldrig vara utan. Jag har inte känt någon revansch lust än men jag hoppas och räknar med att det är tillbaka snart. Lagom till September skulle vara bra.

20120703-214111.jpg
Denna bild togs för en tidning innan jag vart sponsrar av Reebok. Klockrent att toppen är Reebok!!

;

;

Just nu programmerar min kille Per till mig och det känns väldigt bra. Helst av allt skulle jag vilja att han var med mig vid varje pass men tyvärr har vi väldigt svårt att få ihop våra tider då vi båda jobbar mycket.
Men idag hade jag förmånen att få bli tränad av min kollega Armén Vartanian. Det var skitbra! Han är en duktig tränare och jag litar stark på hans kunskap.
Det är så uppmuntrande att få bli tränad, att få kontinuerlig feedback och peppning som gör att jag presterar mer och bättre än vad jag skulle gjort själv. Detta i kombination med mer träning med Jenny och Louise skulle vara ett drömscenario.
Undra hur bra jag skulle kunna bli då ? =)

20120703-214407.jpg

En av mina favoritbilder. Jenny och jag efter en av del- tävlingarna på SM 2011.

;

;

För tillfället tränar jag självklart på det jag behöver för att bli bättre på mina svagheter men jag känner att det är jätteviktigt att känna glädje i träningen och bygga upp många positiva tankar kring det.
En del i det är att köra gruppträningspass på Nordic, det är väldigt kul med den samhörigheten och stämningen/energin som bildas under ett sådant pass. Så detta ska prioriteras lite mer!

Jag och Armen körde följande idag:

6st Clean and Push press med KB 20 kgx2
15 sek vila
6st Frontsquat med samma vikt
15 sek vila
6st Renegade Row+ armhävning mot samma vikt
15 sek vila
6/6 KB Snatchar 20 kg
15 sek vila
6 strikta pull-ups med raka-avslappnade ben
15 sek vila
2/2 Turkisk get up med 20 kg

Vila 90 sek
X 4 varv.

Tungt och flåsigt pass. Ovant mot det jag brukar köra, vilket var både bra och roligt!!

Felix Ledin var och tränade på Sturebadet samtidigt som mig. Han kör Personlig Träning med Per. Satte PB i Ryck med 10 kg. från 85 kg till 95 kg.
Grattis Felix, du är en riktig inspiration!

/Ellinor

3 svar to “Min dag”

  1. Jenny juli 4, 2012 den 2:45 e m #

    Du är ju så bra Ellinor! Saknar att träna med dig/er.. Vi är ju så bra då:-)
    Kramar

    • Ellinor juli 5, 2012 den 10:55 f m #

      Ja visst är vi! Jag saknar det med!!

  2. Felix juli 9, 2012 den 11:11 e m #

    Tack själv Ellinor! Alltid lika roligt att se dig träna och tävla 🙂

Kommentera

