En extra tävlingsdag!

10 Jul

Jag blev så himla glad när jag läste på Games-sidan om den extra dagen de lagt till att jag var tvungen att skriva av mig lite! Games tävlingsdagar är vanligtvis fredag till söndag och nu har de lagt till en extra dag – på onsdag!

Onsdagen kommer att vara oft-site på U.S. Marine base, Camp Pendleton. Första grenen är en triatlon-lik gren: 700 m simning med fenor, 8 km cykel genom kupperad terräng som avslutas med 11.3 km löpning genom brant terräng! Helt fantastiskt kul!

Efter första eventet är det dags för hinderbanan. Där kommer atleterna tävla fyra stycken i varje heat och det är bara vinnaren som går vidare plus atleterna med de fyra bästa tiderna! Riktigt spännande. Men tyvärr kommer inte detta filmas eftersom det är på en marinbas.

Och nu kommmer min favorit, dagen ett avslutas med broad jump! Stående längdhopp. En av mina favoritövningar! Man får tre försök på sig.

Torsdagen blir vilodag för de tävlande!

Jag tycker verkligen om utvecklingen som Games går mot. Att bokstavligen vara förberedd för det okända samtidigt som de har kvar de ”traditionella” crossfit-grenarna så som olympiska lyft och repklättring.

Det ska bli jättekul att följa alla svenskar som är med på Games, Numi, Carro och Karl.  Men masters där Karl är med har inte den extra tävlingsdagen.

Idag ska jag köra, 21-15-9 av: 

  • Squat snatch 45 kg
  • Burpeees
  • Knees to elbow


Go Numi, Carro och Karl!

Kommentera

