Otymplig skivstång!

14 Jul

20120714-190808.jpg

Har ni någon gång tänkt på hur otymplig en skivstång är? Inte jag, men jag kan säga att jag fick uppleva det idag.

När jag var med på Fit as F*ck augusti 2011 så vann jag en skivstång och viktplattor så att stången kan väga 45 kg. Denna har sen dess stått i vårt källarföråd. Jag trodde jag skulle ta ut den på vår gård och träna. Stå och nöta frivändningar och ryck. Men detta har aldrig hänt.

Både jag och Per ska vara med på RCFC i september och känner då att vi vill träna lite mer seriöst i sommar än vad man vanligtvis gör. Men detta kan bli svårt då det samtidigt är semester.
Nu är vi påväg till Orsa/Dalarna för att spendera 2 veckor.I Orsa och Mora finns vad jag vet inga bra gym som vi kan träna på. Så vi kom på iden att ta med stången och lite extra viktplattor så vi kan stå hemma hos hans föräldrar och ostört nöta hur mycket vi vill.

Vi har med oss så att vi kan lasta på 72 kg…

Hade vi haft bil hade inte detta känts som ett problem, eller vi såg det inte som ett problem att ta det på tåget heller förns vi skulle iväg.
Vi hade varsin rullväska fylld med kläder och 15 kg i viktplattor. Sen tog jag skivstången och Per tog 2 st 15kg viktplattor som vi hade lagt i varsin påse.
Föreställ er detta framför er, det var sinnesjukt tungt och jävligt otympligt.

Vi tänkte har vi bara tillräckligt med tid så kommer det gå bra att åka tunnelbana till tåget. Men när vi knappt tog oss ut ur porten såg vi att detta kommer bli tufft.

Det fick bli taxi till centralen och sen en evighetspromenad med massa minipauser från taxin till tåget. Tung och kämpig lastning upp på tåget. Färden från tåget till bilen var också en maktkamp. Men snart är vi framme och jag lovar mig själv att aldrig göra om detta. Skivstångn ska lämnas kvar i Dalarna och kommer inte hem förns vi har bil!!!!

Snart ska ni få se hur vi använder stången! Så att den betalar för allt slit!

/ Ellinor

4 svar to “Otymplig skivstång!”

  1. Ulrika juli 14, 2012 den 6:36 e m #

    hahaha. Dagens asgarv! Jag är väldigt impad över att ni tog er fram över huvud taget. Måste ha sett helt sjukt ut. Själv tyckte jag att det var tillräckligt att släpa 36 kg kettlebells till sommarstugan. Och jag hade bil.

    • Team Reebok juli 14, 2012 den 6:48 e m #

      Hej Ulrika, ja så här i efterhand kan man ju skratta åt det! Fast jag skrattade ioförsig under tiden jag bar också. För det gled och var svettigt och skivstången skar på mitt nyckelben och fastnade i min nya tröja så fen vart helt nopprig…
      Såg på din blogg att du hört dokumentär med Susanna Kallur. Var hittade du den? Den vill jag verkligen lyssna på.

  2. Ellinor juli 17, 2012 den 7:26 e m #

    Tack, ska försöka lyssna på den!

Kommentera

