Semester

18 Jul

Semester! Jag och Rasmus är Precis hemkommen från Turkiet och jag är inne på min andra semestervecka. Väldigt nöjd med att fått sol i en hel vecka, vädret här är ju inte precis vad man önskar på sin ledighet..

Har aldrig varit i Turkiet förut. Det var väldigt fint, otroligt bra mat och skönt. Vi åkte charter och det var väldigt mycket charter:-)

Jag och Mads har rest ganska mycket, men min sista charter resa var nog för för mer än 20 år sedan.
Reser man med barn så är det perfekt med aktiviteter, barn klubb, uppträdanden och barndisco osv..
Men för mig personligen var det lite väl mycket:)
Det var 45 grader varmt så alla samlades såklart runt poolen med sina barn( inkl vi )
Vattenpolo, Zumba, aerobics och zoga på scenen, dart tävlingar och när klockan slog 11.30 skulle alla dansa till ” follow the leader” och följa killen som stod på poolkanten.
Kl: 17 ringde klockan och alla stormade till baren för då var det Happy hour..

På hotellet fanns det spa och gym. Trots att det var mellan 40-45 grader och minimal utrustning på gymet så fick jag till 5 pass under veckan.
Gymet bestod av:
1 löparband
1 cykel
1 crosstrainer
2 pilates bollar
2 mattor
Hantlar- 1 kg, 2 kg, 4 kg och 10 kg! Tack och lov för 10 kg hantlarna!!

 

Vad kunde man göra av detta då? Så här lade jag upp det under de förutsättningar jag hade.

Pass 1 blev:

5 varv av:
Handstand walk fram och tillbaka utanför gymmet ca 15 m
Spider crawl samma distans
15 ground to overhead med 10 kg hantlarna
30 situps

Pass 2 blev:

100 DU
21-15-9 av
Thruster 10 kg hantlarna
Burpees
100 DU

Pass 3 blev:

3 varv av:
400 m löpning
21 HSPU
21 Goblet squats 10 kg
400 m löpning
15 HSPU
15 goblet squats
400 m löpning
9 HSPU
9 goblet squats

Efter det i lekparken ( i 45 graders värme )
3 varv av:
10 strikta pullups
10 toes to bar

Pass 4 blev:

3 varv av:
400 m löpning
10 renegate rows med 10 kg hantlarna

Avslutade med sidoplanka och vanlig planka

Pass 5 blev en tidig morgon på balkongen:)

3 varv av
10 armhävningar
6 burpees
16 utfallsteg
10 situps

Kanske inte riktigt i stil med vad atleterna på Games gjorde denna helg men bättre än inget:-)

Här kommer lite foton från Turkiet på vår härliga son!

2 svar to “Semester”

  1. Ellinor juli 19, 2012 den 9:38 f m #

    Det är kul att göra pass av lite vad som finns. Det är bara fantasin som sätter stop!! Bra jobbat!

  2. Matts juli 26, 2012 den 9:04 f m #

    Bra jobbat! Ska dit i oktober. Vart var ni? Vilket hotell?

Kommentera

