Nytändning

20 Jul

Wow, vilken vecka vi hade förra veckan. Atleterna på Pendelton och Home Depot Center imponerade verkligen. Vår egen Númi placerade sig riktigt bra i sitt första framträdande på Crossfit Games och jag önskar att jag hade kunnat vara där på plats för att ge honom en stor kram.

Jag blev otroligt inspirerad av alla dessa Crossfitare och bestämde mig tidigt för att snäppa upp träningen ett notch. Jag har tidigare beklagat mig inför Andreas att jag inte är tillräckligt stark och han har ju lugnt konstaterat att ”det är väl bara att du lägger in mer styrka i ditt upplägg??”. Så sant så sant.

Mitt nya upplägg innebär att jag kör mina pass på Crossfit Nordic som vanligt. Skillnaden är att jag även lägger in ren stryketräning som jag kör på lunchen i gymmet på jobbet. Då tiden alltid är begränsad under lunchen tänkte jag att jag börjar köra 5 x 5 set av t.ex. marklyft, bänkpress, knäböj, axelpress osv. Det kommer innebära två pass om dagen vissa dagar och vi får se hur min kropp responderar till det.

Vad tror ni om detta upplägg, jag borde ju bli lite starkare!?

 

Simma lugnt mina vänner.

/Richard

4 svar to “Nytändning”

  1. crossfitlollo juli 20, 2012 den 8:18 f m #

    Det låter alldeles ypperligt!

  2. Micke juli 20, 2012 den 10:22 f m #

    Eller så kör du BIG 21 upplägget!

    • Richard juli 20, 2012 den 11:11 f m #

      Hmm, det ska jag kolla upp. Blir man stark? : )

  3. bob juli 20, 2012 den 5:51 e m #

    Ett klassiskt 5×5 system håller i flera månader och passar nästan alla. En vishetens ord dock, av de övningar som står föreslagna lämpar sig inte marklyft för 5×5. Det är på tok för många då ryggen har sämre blodgenomströmning (och därigenom sämre återhämtning).

Kommentera

