Ass whoopin’

26 Jul

Idag fick jag äran att träna med två, ytterst vältränade, tjejer. När jag kom till Crossfit Nordic var Jenny där och hon frågade om vi skulle köra tillsammans. Eftersom jag inte hade nån direkt plan så nappade jag såklart på detta erbjudande. (vem skulle inte gjort det??!!)

Efter uppvärmning började vi med att köra 8 set 5:or i bänkpress, perfekt att få till lite beach pump : ) Jenny är stark och det såg jäkligt stabilt ut.

Den alltid kvittrande Björk trillade in lagom till vi skulle på nästa moment och hon ville också vara med.

Det blev en ”on the minute” i 12 minuter där vi gjorde 1/1 turkish get up, 1 wall climb och resterande tiden så många double unders som möjligt innan nästa minut började. Ojojoj, det var här ass whoopingen blev ett skrämmande faktum. Jenny och Björk öste på bra medan jag knappt hann med att plocka mitt hopprep innan nästa minut började. Jag tror jag hann med 22 du’s första varvet sen gick det utför. En stor eloge till tjejerna.

Slutligen blev det 3 set bålstabilitet i form av 30 sekunder sidoplankan (båda sidorna) plus 20 sekunder vanlig planka. Det var jobbigt!!

Så, ass whoopin’ på hög nivå idag, men det bjuder jag på.

20120726-221401.jpg

Simma lugnt!

Richard

Ett svar to “Ass whoopin’”

  1. Jenny juli 28, 2012 den 7:03 f m #

    Richard! Tack för träningspasset! Kul att träna med dig, och tack, men det var inte alls så mycket ass whoopin som du tror:-)

Kommentera

