Nu är jag trött på att vara sjuk!

16 Aug

Nu är jag rejält trött på att vara sjuk. Har snart inte tränat på två veckor. Känns sådär med tanke på att det snart är tävling. Typiskt när träningen gick så himla bra men försöker intala mig att min kropp behöver denna vilan på något sätt, det var ju ändå kroppen som sa till att den ville vila. Tror det var en kombination av för lite sömn, stress och barn som gjorde mig sjuk.

Det gäller verkligen att lyssna på kroppen INNAN man ska behöva bli sjuk. Ta en extra vilodag om det är mycket på jobbet eller om man sovit dåligt. Men under denna förkylningen har jag i varje fall inte tränat = framsteg!

Bild från när vi var i Halmstad på Eleiko.

Någon som har någon dunderkur mot förkylning och halsont? Drack te med ingefära idag, Kang Jang och vitaminer av alla dess slag!

6 svar to “Nu är jag trött på att vara sjuk!”

  1. Petra augusti 16, 2012 den 5:05 e m #

    Hej! Själv skulle jag tagit en kur med Aloe Vera Gel (dryck), Pomesteen (en antioxidantbomb) och Probiotica. Sedan fortsatt med en slurk Aloe Vera varje dag efter kuren. Då vårt immunförsvar har sitt centrum i magen hjälper Aloe Vera kroppen behålla sitt naturliga försvar, och hjälper till att hålla magen i form och få den i balans. Aloe Vera är alltså en ”vanlig” grönsak med ovanligt goda egenskaper 🙂

    • crossfitlollo augusti 17, 2012 den 5:37 f m #

      Tack för tipsen Petra! Ska definitivt prova det!

      • Petra augusti 17, 2012 den 8:44 f m #

        Hojta till så hjälper jag dig – produkterna säljs nämligen inte i butik utan enbart av oberoende distributörer.

  2. Mads augusti 16, 2012 den 11:26 e m #

    Amerikanska droger!
    Dayquill och nyquill brukar fungera bäst för mig:-)

    • crossfitlollo augusti 17, 2012 den 5:59 f m #

      Då måste man väl åka till Amerikat och köpa…

  3. christian augusti 17, 2012 den 6:09 f m #

    Krya på dig Chulululu!

Kommentera

