Härliga Gotland

20 Aug

Jag har varit på Gotland, ( Tofta ) i helgen och haft 11 glada deltagare på 4 dagars CrossFit workshop samt träning.

Jag var tränaren på detta camp och Kattis som har Kreaktiv Träning stod för husrum samt mat. Vilken helg det har varit. Solsken och träning intill havet är inte helt fel!

Vi startade på torsdagen och avslutade på söndag fm.

Helgen bestod av 4 workshops och 9 pass. Det är otroligt vad man kan göra med det som finns i naturen.

Goblet squat med sten istället för KB. Burpee boxhopp på stora stenar. Ground to overhead med stenar och OHS med däck eller stockar. Deltagarna fick öven testa på HSPU, ring support, skin the cat, double unders, pistols osv..

Simwoden och parpassen var väldigt uppskattat av deltagarna!

 

Burpee boxhopp på stenarna:-)

Min vän Sisi kom ner och hälsade på. Och vi tränade också såklart när jag inte instruerade.

Första passet blev:

5 varv av:

10 burpee boxhopp

10 Goblet squats med sten

10 m handstående gång

Andra passet blev en variant av Nate:

Amrap 20 min av:

2 MU

4 HSPU

8 ground to overhead med sten

Vi fick till ett parpass som bestod av Wall climbs, pistols, Mountainclimbers, Romanian chair samt burpees med avslutande sprintar.

Söndagen bjöd på en simwod  kl: 07.00 i poolen som deltagarna fick göra dagen innan:-)

20 min amrap med en ” buy in” på 21-15-9 av knäböj och situps sen..

3 in and outs i vattnet

simma 2 längder

10 Handrelease push ups

Helgen avslutades med hemlagad glass i hamnen! Mjukglass, Cocosglass, med cocos och chokladtopping! Mmmmmmm….

Glömde ta bild på min egen glass, så denna får duga:)

Kram från mig!

3 svar to “Härliga Gotland”

  1. Ellinor Rehnström augusti 20, 2012 den 8:00 e m #

    Jättefina bilder och ja det verkar som ni hr haft det super. Kul med natur som träningsredskap. KRAM

  2. Elin augusti 21, 2012 den 1:54 e m #

    Awesome pics and obviously an amazing trip! I have to visit Gotland soon 🙂

  3. David augusti 23, 2012 den 1:55 e m #

    Som en av deltagarna på lägret kan jag hälsa att de va grymt.;) Riktigt bra upplägg och sjukt bra instruktioner och roliga pass.:) Hälsningar från ett kallt Boden.

Kommentera

