Vilka tjejer!

24 Aug

Dubbelpass på Nordic idag för min del. Började dagen med att varva burpees och powercleans. Eftermiddagspasset bjöd sedan på lite av varje:

5 varv av:

350m rodd
200m löpning
15-20m Handstand walks
10 HSPU
1 Marklyft, 160kg.

Tid: 22 min. Det gick la bra. Kunde gå på händer även när jag var trött och fick på flera av varven bryta för att det var dags att vända och inte för att jag ramlade. Fick även draghjälp av Numi som hoppade in och körde vid min sida de sista 3 varven, men lite modifierat.

Höjdpunkten var dock när jag fick sällskap av mina lagkamrater, Jenny, Ellinor och Richard. Fick t ex bevittna tjejerna när de betade av en trippel AMRAP. Den enda jag kom ihåg är även den jag fick med på film:

AMRAP 10 min

2 MU
4 HSPU
6 Boxhopp, 60 cm
8 Svingar, 24kg

Tror de båda gjorde 7 varv + lite till. Sjukt duktiga tjejer. De slutar aldrig att imponera.

Ett svar to “Vilka tjejer!”

  1. Ellinor augusti 24, 2012 den 6:16 e m #

    Tack Andreas, det var så kul att få köra med Jenny idag! Och att träffa er grabbar! Bara din närvaro att vi kände att du hade koll gjorde att passet blev bättre och att vi drev på mer!

Kommentera

