Söndagens pass

27 Aug

20120827-205224.jpg

20120827-205205.jpg

I söndags vart det spontanträning utomhus. Jag och Per hängde på vår arbetskamrat Armen och hans kompis Fredrik. Med var även min bror Rikard och hans flickvän Hanna. Utav oss ska faktiskt alla utom Rikard tävla på RCFFC.

Vi körde ett kul pass med Atlasstenar. Jag tror att den som jag, Hanna och Rikard använde vägde ca 40kg och den som Armen och Fredrik hade vägde 60kg.

Vi la upp lite egna metcons och startade lite olika tider pga att vi inte hade så många vikter.

Jag körde en chipper:
400m löpning
10 Thrusters 40 kg
15 Atlas sten kast över axeln
20 svingar 28kg
25 burpees
200m ”löpning” med Sandsäck ca 20 kg.

Detta tog ca 12 min.
Jättekul och skön annorlunda träningsvärk i ryggen idag!!

Sen körde vi sprintar
1 av varje med gångvila tillbaka.
100m
200m
300m
400m

Idag brottas jag med förkylningssymptom. Ikväll är det superlugnt med mycket vila så kanske förkylningen blåser bort!

Ha en härlig kväll
/Ellinor

20120827-205125.jpg

2 svar to “Söndagens pass”

  1. crossfitlollo augusti 28, 2012 den 5:56 f m #

    Vad kul att ni körde med atlasstenar! Det vill jag också göra!

    • Ellinor Rehnström augusti 28, 2012 den 8:11 e m #

      Ja nästa gång ska du med, det är superkul!
      KRAM

Kommentera

