Dagen efter

10 Sep

20120910-191812.jpg

Dagen efter

RCFFC är över… en tävling som innehåller så många känslor. För mig den roligaste tävlingen jag gjort.

Varför var detta den roligaste?

Det handlade inte om grenarna utan det handlade om mig , min inställning och min prestation. Jag var taggad, jag var lagom nervös, jag var närvarande och jag njöt. Jag njöt av att få träna, tävla, vara i centrum och pressa skiten ur mig. Det var viktigt att det skulle gå bra men jag fokuserade mest på att ha kul och njuta. Jag lyckades göra detta och lyckades då prestera. Jag har lärt mig en sak om mig själv. Om jag inte tycker det är kul så går det inte bra! Crossfit för mig är min träningsform, tävlingarna är kul med inte livsviktiga.

Det är glädjen och det lekfulla i träningen som har tagit mig dit jag är idag! För 4 år sen kunde jag inte göra 1 enda pull-up. På fyra år har min träning gått från 0-100 och det är skithäftigt och jag är svinstolt.

Den skönaste känslan med denna tävling var att få göra klart finalen. Både år 2010 och 2011 har jag fastnat på en övning och fått vänta ut timcapen. Men inte i år!

Jag vill tacka alla härliga människor som har stöttat och peppat mig! Tänk om alla kunde få uppleva detta!

Bjuder på ett klipp från min första tävling då jag fastnade i finalen

Hur upplevde du själv tävlingen? Från läktaren eller på tävlingsplan? Vad är ditt starkaste minne från helgen?

Tack för ordet!

8 svar to “Dagen efter”

  1. Linda september 10, 2012 den 6:00 e m #

    Jag var också på tävlingsplanen och jag har samma känsla som du. Det var så kul! En väldigt fint arrangerad tävling med många roliga grenar.

    För mig var inte placeringen i tävlingen det som gladde mig mest även om jag är väldigt nöjd med den, det var känslan av att klara utföra saker som egentligen borde vara omöjliga. 4 st PR på samma helg! Brukar alltid gråta när jag tittar på fantastiska idrottare som tävlar på OS och gör något alldeles extra, i helgen komma samma tårar för mina egna prestationer, härlig känsla! Jag blev så glad när jag lyckades överraska mig själv och överträffa mina egna förväntningar.

    • Team Reebok september 10, 2012 den 6:03 e m #

      Va kul att höra! Roligt att du delar med dig! Ja adrenalinet och tävlingsstämningen bidrar till extra krafter! Visst är det häftigt! Jag hade många vänner som tävlade för första gången och jag såg även deras glädjetårar spruta! Så härligt att se!

  2. Jenny september 10, 2012 den 6:33 e m #

    Du är en fantastisk person Ellinor och jag är så glad att ha dig i mitt liv! Helt rätt inställning. Du gjorde en fantastisk tävling och du pressade dig till 100% och hade kul samtidigt! Tänk vad du utvecklats dessa år! Jag inspireras dagligen av dig och hoppas vi får kämpa sida vid sida flera år framöver!
    I allafall tills jag kvalar in i Mastersklassen:)

  3. Elin september 10, 2012 den 6:38 e m #

    Du är awesome Ellinor! But I remember how you struggled with the rope climbing two years ago … you were so close!! 😉

  4. hanna melin september 10, 2012 den 7:56 e m #

    jättebra skrivet, det är inte bara i pullupsen som du kommit långt, det är kanske ännu mer imponerande att kunna njuta av en tävling och vara närvarande och glad! du är sjukt bra på så många sätt!

  5. Ellinor september 11, 2012 den 6:15 f m #

    Tack för alla fina ord! Vilken boost för självförtroendet! 😉
    Jenny, jag såg filmen från dig idag. Med Rasmus! Tack jag måste helt missat den i lördags! Stor kram till er alla.

  6. tokstabil september 11, 2012 den 8:52 e m #

    Grymt Ellinor. Jag håller helt med dig. Det var den absolut roligaste tävling, min första CrossFit-tävling, jag vart med om och mitt mål inför tävlingen var, precis som du hade, att ha roligt och tillåta sig själv njuta av ”nuet”. Jag är så otroligt nöjd med mig själv och ser fram emot all träning inför kommande tävling!

Kommentera

