Jennys träning

23 Okt

Jag har börjat känna på lite tyngre vikter den senaste månaden och det har känts ganska bra!

Mads har hjälpt mig att lägga upp pass, och det har varit väldigt skönt att köra efter något som är mer uppstyrt. Jag tycker inte jag känner mig så mycket svagare än tidigare,  vilket är positivt, men är betydligt mer försiktig i allt jag gör.

Och jag har hittat buktrycket = ) Shit vad jobbigt det blev att träna helt plötsligt! Ex; Front böj med 3 sek ner blir ju en jäkla magövning!

Igår körde jag ex styrka:

5 x 6 reps Back squats 50 kg med tempot ( 30×1 ) och amrap ring rodd.

5 x 8 reps OHS  40 kg och 6/6 Bulgarian split squats ( 30×1 ) med 14 kg hantlar. Kändes bra. Ovant med OHS! Första gången med den tyngden!

Avslutade med på minuten i 8 min av:

1 power snatch 40 kg

4 OHS 40 kg

Nöjd med känslan och tekniken.

 

Idag körde jag lite pullups i olika varianter

Avslutade med på min i 8 min av:

1 Power clean 60 kg ( tyngsta jag testat hittills ) Kändes ganska lätt =)

3 svingar 24 kg

5 GHD situps

Sen blev det lite lek =) Numi och jag hade lite kul med handstående gång upp och ner på plattformen. Det är inte helt lätt, men efter lite övning så funkar det!

Kram från mig!

 

2 svar to “Jennys träning”

  1. Ellinor oktober 24, 2012 den 8:48 f m #

    Fan va du är säker på det där! Sjukt bra!
    Kul med tyngre vikter och framför allt att det kändes bra och lätt! Kram

  2. Jenny oktober 24, 2012 den 9:00 f m #

    Ja, det enda jag är säker på nu för tiden =) Kram till dig med! Saknar dig!!!

Kommentera

