Vilken känsla!

26 Okt

Har aldrig riktigt fått till mina Snatch, och då pratar jag om en fulldjup snatch. Har alltid lyckats dra med armarna, inte låst ut armarna, fallit framåt och osv.. Har heller aldrig lyckats sitta under vikten och stabilisera den ordentligt.

Härom dagen trillade poletten ner lite längre än tidigare när jag gjorde power snatch och idag stod följande på schemat:

5 varv med 5 min vila mellan varven x 5

2 Squat snatch

4 HSPU

6 Box jumps

8 svingar 24 kg

 

Försiktigt testade jag mig fram.. Körde med 35 kg de två första varven – 40 kg på de 3 sista.

Allt som allt gjorde jag 50 snatchar i detta pass =) Och passet tog mig ca 60 min…

De kändes hur bra som helst med snatcharna och jag hade inte ett misslyckat försök på mina ryck. Otroligt nöjd pga min teknik kändes så otroligt bra.

Jag kunde kontrollera vikten när jag satt under, något jag kämpat med tidigare.

 

Ryggen kändes bra efter passet så jag bestämde mig för att testa om jag kunde gå tyngre.

42.5 kg – 45 kg – 47.5 kg – 50 kg!

Hade absolut inte förväntat mig att jag skulle kunna sitt -rycka 50 kg idag!

Kontrollerat och lätt!

Otroligt nöjd efter passet. Ser fram emot att Rycka mer och tyngre såklart!

Här är en bild från gårdagens pass!

Körde första styrka:

5 x 4 HSPU@40×1 och 10 Sumo DL@30×1

3 x 10 Push press@45 kg och 8 squat clean@50 kg

Sen:

25 GHD

2 MU

20 GHD

4 MU

15 GHD

6 MU

10 GHD

8 MU

5 GHD

Tid: 10.10 min

Trevlig helg på er!

Kramar

 

 

Kommentera

