Jobbigaste passet på länge

9 Nov

Ikväll när jag kom till Reebok Crossfit Nordic och såg Mads där, började jag ana oråd, fast på ett bra sätt. När Mads är där kollar han min teknik och jag kan inte ta några genvägar eller extra lång vila. Allt blev så mycket bättre och jobbigare! Till exempel på frontbenböj måste jag verkligen tänka på att skjuta bak rumpan och upp med armbågarna, vilken skillnad och det kändes så mycket bättre!

Vilket jäkla mördarpass det blev! Det var längesedan jag var så trött efter ett pass!

Detta körde jag idag, se nedan. På front benböjen hade jag 60 kg och där skulle jag gå sakta ner och snabbt upp.

På OHS och hang power clean hade jag 40-50 kg. Även där var det tempokörning. På OHS sakta ner och två sekunder i bottenläget och snabbt upp. På clean skulle jag köra så snabbt som möjligt fast behålla bra teknik. Även där fick jag en aha-upplevelse! Måste bak med rumpan/svanka mer och dra stången högre upp på benen.

På Bulgarian split squat (enbensböj med ena foten på bänk) hade jag 14kg/hand.

Efter detta blev det metcon, puh! Ett väldigt jobbigt med givande och kul pass!

Happy Friday!

20121109-195737.jpg

20121109-200042.jpg

20121109-200301.jpg

2 svar to “Jobbigaste passet på länge”

  1. fredrik kullberg november 12, 2012 den 7:24 f m #

    Oj! Men fattar inte riktigt – kör du alltså fem gånger 20 gånger front squat, 10-12 reps? Eller vad menas med 5x 20X 10-12 reps…?

    • Lollo november 12, 2012 den 8:56 f m #

      Hej Fredrik,

      Här kommer en liten förklaring av vad jag kört,:

      5x (detta betyder 5 gånger/varv)
      Front squat @ 20X1 10-12 rep vila 90 sek: 20X1: Detta betyder 2 sek ner, 0 sek i bottenläget, 1 sek i toppläget.
      Ring pull ups @ 30X1 3-4 rep vila 90 sek

      Så först front squats, 10-12st med ovan tempo, sedan vila 90 sek. Efter det ring pull-ups med 90 sek vila. Efter ring pu var det tillbaka på front squat’en.
      På ring pull up var tempot 3 sek ner, 0 sek i toppenläget och 1 sek i bottenläget.

      Låter kanske lite krångligt, men förstår du? Kan verkligen rekomendera att prova tempokörning. Det är så jobbigt!

Kommentera

